عصر خودرو

ایران چهاردهمین فولادساز جهان شد

عصر بازار- تولید فولاد ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی بیش از ۱۳ درصد افزایش یافت و ایران چهاردهمین تولید کننده فولاد جهان در این دوره شناخته شد.

ایران چهاردهمین فولادساز جهان شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، انجمن جهانی آهن و فولاد در جدیدترین گزارش خود از رشد 13.7 درصدی تولید فولاد ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

    تولید فولاد ایران که در نیمه نخست سال 2016 بالغ بر 8.75 میلیون تن گزارش شده بود در نیمه نخست سال جاری میلادی به 9.947 میلیون تن افزایش یافته است.

    رشد 13.7 درصدی تولید فولاد ایران طی نیمه نخست 2017 در حالی است که تولید فولاد جهان در این دوره تنها 4.5 درصد رشد داشته و به 836 میلیون تن رسیده است.

    بر اساس این گزارش ایران چهاردهمین تولید کننده بزرگ فولاد جهان در نیمه نخست سال جاری میلادی شناخته شده است. تولید فولاد ایران در این مدت بیشتر از کشورهایی مثل بلژیک، فرانسه، اسپانیا، انگلیس و کانادا بوده است.

    چین با تولید 419 میلیون تن فولاد بزرگترین تولید کننده فولاد جهان در نیمه نخست 2017 شناخته شده است. ژاپن با تولید 52 میلیون تنی در رتبه دوم و هند با تولید 49 میلیون تن در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.

    برچسب ها