عصر خودرو

ایران روابط اقتصادی با تاتارستان روسیه را گسترش می‌دهد

عصر بازار- یک هیئت بزرگ تجاری و اقتصادی به ریاست استاندار خراسان رضوی برای گسترش فرصت های همکاری در زمینه های تجاری و اقتصادی به تاتارستان روسیه سفر کرد.

ایران روابط اقتصادی با تاتارستان روسیه را گسترش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، یک هیئت بزرگ تجاری و اقتصادی به ریاست علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی برای گسترش فرصت های همکاری در زمینه های تجاری و اقتصادی به تاتارستان روسیه سفر کرده است.

    استاندار خراسان رضوی در دیدار با رستم مینیخانوف، رئیس جمهور، جمهوری تاتارستان گفت: «در هیئت همراه من، 30 نفر حضور دارند که تنها 6 نفر از آنها مسئولان دولتی هستند. همه 24 نفر دیگر کارآفرین هستند.»

    دنیس والیف، معاون وزیر صنعت و تجارت جمهوری تاتارستان، در حاشیه دیدار این هیئت ایرانی از تاتارستان گفت، بعد از تحریم های اقتصادی اروپا علیه روسیه، ایران می تواند شریک تجاری اصلی روسیه باشد و در سطح منطقه ای، تاتارستان به عنوان نقطه ورود به بازار مواد غذایی روسیه محسوب می شود. این مقام روسی افزود، وزارت اقتصاد تاتارستان می تواند حمایت های مالی و غیرمالی را به منظور توسعه تجارت دوجانبه بین ایران و تاتارستان انجام دهد.

    استاندار خراسان رضوی در این سفر بر روی توسعه روابط تجاری تمرکز داشت و پیشنهاد کرد که ارتباطات مستقیم بین طرفین ایجاد شود. وی گفت: «هرچند ما مشکلاتی در زمینه تامین آب، آبیاری و زیمن های کشاورزی داریم، اما ما همچنان رکورد میزان برداشت محصولات کشاورزی را داریم و می توانیم به شما پسته، زعفران و میوه عرضه کنیم. من امیدوارم که حجم مبادلات تجاری منطقه شاهد رشدی جدید باشد.»

    یک موضوع مورد بحث دیگر گردشگری بود. استاندار خراسان رضوی گفت: «از شما می خواهم کارآفرینانی را به ما معرفی کنید که با آنها در زمینه گردشگری صحبت کنیم.»

    دنیس والیف با اشاره به اشتراکات فرهنگی طرفین و ضرورت استفاده از آنها برایط تقویت روابط اقتصادی دوجانبه گفت: «وظیفه ما افزایش حجم مبادلات تاجری بین دو کشور است... در حال حاضر حجم مبادلات تاجری بین ایران و روسیه 2 میلیارد دلار و بین ایران چین 20 میلیارد دلار است. تفاوت های زبانی بین زبان های چینی و فارسی زیاد است، درست مثل زبان های روسی و فارسی. اما زبان تاتاری دارای مشابهت های فراوانی با زبان فارسی است. این مشابهت ها امروز به استاندار خراسان رضوی و رئیس جمهور ما اجازه می دهد تا حرف همدیگر را بدون وجود مترجم متوجه شوند.»

    برچسب ها