عصر خودرو

استاندار گیلان:

صادرات از منطقه آزاد انزلی را از صفر به ۳۵۰ میلیون دلار رساندیم

عصر بازار- استاندار گیلان با بیان اینکه در ابتدای شروع به دولت یازدهم تمام پروژه های منطقه آزاد انزلی رها شده بود و از پذیرفتن مسئولیت در این منطقه وحشت داشتیم، گفت: صادرات از منطقه آزاد انزلی که یک ریال هم نبود را به ۳۵۰ میلیون دلار رساندیم.

صادرات از منطقه آزاد انزلی را از صفر به ۳۵۰ میلیون دلار رساندیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، محمدعلی نجفی درباره وضعیت منطقه آزاد انزلی در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم گفت:  در ابتدای مدیریت آقای ترکان در دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد به عنوان مشاور ایشان مشغول به کار بودم. تمام پروژه‌ها در این منطقه رها شده بود. منطقه آزاد انزلی در تمام زمینه‌ها رتبه آخر در بین مناطق آزاد کشور داشت.

    وی افزود: پرونده های متعددی از بدهکاری به پیمانکاران بر روی هم تلمبار شده بود. از اینکه امور اداره این منطقه را در دست بگیریم وحشت داشتیم. اما خوشبختانه در طول چهار سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این منطقه انجام شد و توانستیم در بعضی از زمینه ها به رتبه اول بین سایر مناطق آزاد کشور دست پیدا کنیم.

    استاندار گیلان با تاکی بر اینکه جذب سرمایه گذار برای اجرای پروژه های عمرانی را در اولویت قرار دادیم ، گفت:  در 4 سال گذشته پیشرفت فیزیکی پروژه ها سرعت گرفت به طوری که اسکله این منطقه که با حضور مرحوم آیت الله هاشمی و رییس جمهوری کلنگ زنی شد فروردین ماه امسال به بهره برداری رسید.

    وی با اشاره به احیای صادرات از این منطقه اظهار داشت : رقم صادرات کالا از منطقه ازاد انزلی که روزی یک ریال هم نبود به 350 میلیون دلار رسید. گردگشری این منطقه جان گرفت به طوری که امروز شاهد آن هستیم که روزانه چند هزار خودرو وارد منطقه می شود و فقط در سال گذشته میزان گردشگران منطقه آزاد انزلی به 4 میلیون نفر رسید.

    وی تاکید کرد: به طور قطع تکمیل مجتمع بندری کاسپین هم می تواند در توسعه منطقه و استان گیلان بسیار تاثیر گذار باشد.

    نجفی همچنین درباره ظرفیت آستارا برای تبدیل به  منطقه ویژه اقتصادی اظهار داشت: خوشبختانه پس از 17 سال  اینکه آستارا، منطقه آزاد ویژه اقتصادی شود به تصویب رسید. معتقد هستیم که چمخاله هم ظرفیت تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی را دارد و این موضوع جزو خواسته های مردم استان گیلان از دولت است.

    برچسب ها