عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی:

لیگ ستارگان به شناسایی استعداد دانشگاهیان می انجامد

عصر بازار- حسین خزلی، لیگ ستارگان را اقدام بدیعی خواند و گفت: برگزاری لیگ ستارگان ابتکاری از جانب سازمان بورس و اوراق بهادار کشور بوده است و برای اینکه بازار سرمایه، مردمی تر شود لازم است چنین مسابقاتی در اقشار و گروه های مختلفی برگزار شود که این موضوع می تواند اثرات ماندگاری بر بازار داشته باشد.

لیگ ستارگان به شناسایی استعداد دانشگاهیان می انجامد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، حسین خزلی، مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی با بیان اینکه برگزاری لیگ ستارگان در پیوند میان دانشگاهیان و بازار سرمایه موثر است، گفت: یکی از اقداماتی که در دنیای مالی خارج از ایران رواج بسیاری دارد و کمک کرده است که جوانان و دانشجویانی که حتی رشته تحصیلی آنها اقتصاد، علوم مالی یا حسابداری نیست با بازار سرمایه آشنا شوند، برگزاری این گونه مسابقات و لیگ ها بوده است و حتی برای این موضوع شرکت ها و نرم افزار های مستقلی در نظر گرفته شده است.

    وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار به همت سازمان بورس و اوراق بهادار لیگ ستارگان برگزار می شود و اطمینان می رود دانشگاهیان و جوانان کشور به طور مستقیم و واقعی درگیر بازار سرمایه شوند که در نتیجه آن، سواد مالی رواج و ارتقا پیدا می کند و استعدادهایی که در دانشگاه ها وجود دارد، شناسایی خواهد شد و در نتیجه نهادهای مالی ایران می‌توانند از این استعدادها در موقعیت های مناسب بهره ببرند.

    خزلی با اشاره به اینکه لیگ ستارگان دانش و آموخته های دانشجویان را به صورت عملیاتی در ورطه آزمون قرار می دهد، عنوان کرد: دانشجویان طی دوران تحصیل خود، واحدهای درسی زیادی را پشت سر می گذرانند و در فضایی همچون بازار سرمایه است که می توانند آموخته های خود را به صورت عملی و عینی محک بزنند و این موضوع به دلایلی همچون عدم در اختیار داشتن منابع مالی کافی همیشه میسر نمی شود. برگزاری لیگ ستارگان سبب می شود که دانشجویان دانش دانشگاهی خود را در کنار اساتید خود در واقعیت کف بازار سرمایه ایران وارد کنند و در ورطه آزمایش قرار دهند.

    وی افزود: البته این فرصت برای دانشجویان فراهم است که به صورت مجازی از طریق سایت irvex.ir اقدام به معاملات شبیه سازی شده کنند، اما میان معاملات مجازی و معاملات حقیقی در زمانی که پول در اختیار است و سود یا زیان حاصل می شود، تفاوت بسیاری وجود دارد.

    مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی تفاوت میان معاملات مجازی با واقعی را به پرواز با سیمولاتور تشبیه کرد و ابراز داشت: این تفاوت همانند تفاوت در پرواز با سیمولاتور است، که  در آن فرد به عنوان یک خلبان پشت هواپیما می نشیند. حس اینگونه مسابقات، شبیه به این می ماند که فرد طی مدت ها در معرض آموزش خلبانی قرار گرفته و اکنون به صورت واقعی پشت هواپیما می نشیند و پروازی را تجربه می کند که امنیت آن تحت کنترل خود فرد است.

    وی توضیح داد: در لیگ ستارگان، گرما و شوری که معاملات ایجاد می کند، اثر بسیار زیادی در ذهن مشارکت کنندگان دارد؛ چرا که این یک مسابقه واقعی است و برای دانشجویان این فرصت را فراهم می آورد که در بازارهای مالی به صورت واقعی کسب تجربه کنند.
    این مقام مسوول، تداوم این لیگ را عاملی موثر در ارتقای سطح مسابقات و همچنین اثربخشی بیشتر در فرهنگ سازی بازار سرمایه تلقی کرد و خاطرنشان کرد: بهتر است این مسابقات در سال آینده با یاری نهادهای مالی مختلف بازار سرمایه به ویژه سازمان و بورس ها در دانشگاه های سراسر کشور برگزار شود؛  و تیم های متعددی از دانشجویان به همراه اساتید خود از همان استان ها به صورت آنلاین وارد این المپیاد شوند.

    یادآور می شود، نخستین مسابقه "لیگ ستارگان بورس ایران" با هدف ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه ها و بازار سرمایه دوم لغایت سی ام امرداد ماه سال جاری در تالار بورس حافظ برگزار می شود. در این لیگ، دانشجویان 10 دانشگاه تهران در قالب تیم های 5 نفره با در اختیار داشتن اعتبار صد میلیون ریالی با سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار و تشکیل سبد سهام به مدت یک ماه به رقابت می پردازند و سه تیمی که بیشترین بازدهی را نسبت به سایر تیم ها داشته باشند پیروز این دوره از مسابقات خواهند بود.

    پخش مستقیم این رویداد از صفحه اینستاگرام لیگ ستارگان بورس به صورت LIVE STORY قابل رویت است و تمامی اخبار نیز از کانال لیگ ستارگان بورس به نشانی www.starleague.ir قابل نمایش است.

    برچسب ها