عصر خودرو

به منظور سرمایه‌گذاری ۳۱۰میلیون دلاری؛

تویوتا بابت برگزیت از دولت انگلیس تضمین گرفت

عصر بازار- دولت انگلیس با ارسال نامه‌ای که برای شرایط بعد از برگزیت به شرکت تویوتا تضمین می‌داد، کمک کرد تا سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیون پوندی (۳۱۰ میلیون دلاری) این شرکت در کارخانه انگلیسی‌اش قطعی شود.

تویوتا بابت برگزیت از دولت انگلیس تضمین گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر به نقل از رویترز، دو منبع آگاه به رویترز اطلاع دادند، دولت انگلیس با ارسال نامه‌ای که برای شرایط بعد از برکزیت به شرکت تویوتا تضمین می‌داد، کمک کرد تا سرمایه‌گذاری 240 میلیون پوندی (310 میلیون دلاری) این شرکت خودروساز ژاپنی  در کارخانه انگلیسی‌اش قطعی شود.

    تویوتا 16 مارچ اعلام کرده بود که در کارخانه برناستون پلت‌فرم خودروی جدیدی برپا خواهد کرد. یک منبع آگاه اعلام کرد که تویوتا این تصمیم خود را تا آخر دسامبر به تاخیر انداخته است تا اهمیت تعدادی از عوامل که شامل برگزیت هم می‌شود، را در نظر بگیرد.

    وزارت تجارت انگلیس وجود چنین نامه‌ای را تایید کرد اما از انتشار آن خودداری کرد.

    منبع ما گفت که این نامه مشابه نامه‌ای بود که سال گذشته وقتی خودروساز دیگر ژاپن، نیسان، تصمیم گرفت در کارخانه خود در شمال انگلستان دو مدل جدید بسازد، برای این شرکت ارسال شد. این سند در موقع خود موجب نگرانی عمومی و قانون‌گذاران از قراردادهای پنهانی شد.

    منبع ما که نگفت چه زمانی این نامه ارسال شده است، گفت این نامه شامل تضمین‌های گوناگونی بوده است.

    منبع ما گفت: آنها (شرکت تویوتا) مشابه همان سخنان گرمی را که نیسان در مورد خودروهای الکتریکی دریافت کرده بود، به دستشان رسید؛ متعهد بودن به ادامه همکاری و تضمین رقابتی بودن صنعت خودروی انگلستان.
    سخنگوی تویوتا از پاسخ به این که آیا چنین نامه‌ای دریافت کرده است یا خیر امتناع کرد اما به بیانیه 16 مارچ این شرکت اشاره کرد و گفت که دولت انگلستان سرمایه‌گذاری‌هایی را برای آموزش، تحقیق و توسعه انجام داده است. تویوتا همچنین در آن زمان اعلام کرده بود که تداوم بازار بدون مانع و تعرفه برای موفقیت آینده آنها حیاتی خواهد بود.

    انگلستان در ماه مارچ گفته بود که از سرمایه‌کذاری تویوتا که بیش از 10 درصد تولید 1.7 میلیون خودروی انگلستان را به عهده دارد، پشتیبانی می‌کند و 21.3 میلیون پوند را در بخش آموزش، تحقیق و توسعه و نوآوری، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

    خودروسازان ژاپنی نیسان، تویوتا و هوندا بیش از نیمی از تولیدات خودرو سالانه انگلستان را به خود اختصاص داده‌اند. نخست وزیر ژاپن شینزو آبه در ماه آوریل با نخست وزیر انگلستان ترزا می دیدار کرد و درخواست کرد که فرایند برگزیت به نرمی انجام شود تا به شرکت‌های ژاپنی اجازه داده شود به فعالیت خود ادامه دهند.

    برچسب ها