عصر خودرو

در مراسم امضای تفاهم‌نامه عنوان شد

سهم بخش خصوصی در ساخت کارخانه تولید کنسانتره معدن چاه فیروز

عصر بازار: تفاهم‌نامه مشارکت مدنی احداث کارخانه تولید کنسانتره مس چاه فیروزه بین شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت میدکو، شرکت صنایع و معادن ماهان و گروه اقتصاد مفید امضا شد.

سهم بخش خصوصی در ساخت کارخانه تولید کنسانتره معدن چاه فیروز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، طبق مفاد این تفاهم‌نامه که با حضور مرادعلیزاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و مهدی کرباسیان، رئیس ایمیدرو و رئیس هیئت‌مدیره شرکت مس به امضا رسید بخش خصوصی با مشارکت 65 درصدی، پروژه احداث کارخانه تولید کنسانتره معدن چاه فیروز را به سرانجام خواهد رساند.

    بر اساس این گزارش مدیرعامل شرکت مس ایران بابیان اینکه امضای تفاهم‌نامه قرارداد احداث کارخانه تولید کنسانتره چاه فیروز در راستای سیاست‌های دولت یازدهم مبنی بر توسعه معادن و صنایع معدنی است گفت: شرکت مس برای تحقق این موضوع و تأمین منابع مالی در جهت راه‌اندازی طرح‌های توسعه معادن دره آلو، ایجو و چاه فیروزه چندین بار فراخوان مزایده و جذب سرمایه‌گذار را اعلام و برگزار کرد.

    وی افزود: در گام نخست شرکت‌هایی که درخواست آن‌ها پذیرفته شده بود در یک پروسه زمانی به لحاظ امکانات مالی، فنی و شرایط سرمایه‌گذاری ارزیابی شدند و در گام بعدی مزایده‌ای که با حضور شرکت‌های پذیرفته‌شده برگزار شد، مشارکت سرمایه‌گذاری شرکت‌های میدکو، گروه اقتصادی مفید و شرکت صنایع معادن ماهان در معدن چاه فیروز پذیرفته شدند.

    مدیرعامل شرکت مس با اشاره به پیشینه اقدامات انجام‌شده در چاه فیروز گفت: امور مربوط به تحقیق و مطالعات، خرید ماشین‌آلات خردایش و سنگ‌شکن و باطله برداری انجام و به اتمام رسیده و اکنون این معدن آماده سرمایه‌گذاری است.

    وی بابیان اینکه بر پایه قرارداد مشارکت مدنی که به امضا می‌رسد، در حدود 35 درصد از آورده سرمایه‌گذاری به همراه مالکیت معدن چاه فیروزه متعلق به شرکت مس است اظهار داشت: مابقی 65 درصد متعلق به سه شرکت میدکو، صنایع و معادن ماهان و گروه اقتصادی مفید است که در این بین گروه اقتصادی مفید بیشترین سهم زا نسبت به میدکو و ماهان داراست.

    مرادعلیزاده در خصوص زمان احداث کارخانه و بهره‌برداری از آن گفت: حدود چهار سال زمان برای احداث و فعالیت این کارخانه لازم است تا به تولید 100 هزار تن کنسانتره با عیار 25 درصد برسیم.

    مدیرعامل شرکت مس ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ این سیاست و جلب مشارکت سرمایه‌گذاری در معدن دره آلو و چاه فیروزه و سایر معادن دیگر در طول برنامه ششم به تولید 400 هزار تن مس محتوی که از 1.5میلیون تن کنسانتره با عیار 25 درصد تولید می‌شود، برسیم.

    تحقق برنامه تولید با مشارکت بخش خصوصی

    در این جلسه رئیس ایمیدرو و رئیس هیئت‌مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران نیز با ابراز خوشحالی از جلب و جذب مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از سوی شرکت مس گفت: بر پایه سیاست‌های جدید دولت مبنی بر جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر در مواد معدنی و به‌خصوص مس تصمیم گرفته شد انجام و تکمیل بعضی از طرح‌ها با مشارکت بخش خصوصی انجام شود.

    وی با اشاره به کمبود منابع مالی شرکت مس به خاطر شرایط اقتصاد جهانی و برخی مشکلات اقتصادی و نیاز به تحقق برنامه‌های توسعه و تولید 400 هزار تن مس محتوی در پایان برنامه ششم تصمیم گرفته شد که مشارکت بخش خصوصی در معدن دره آلو و چاه فیروز جلب شود.

    رئیس هیئت‌مدیره شرکت مس ضمن تأکید بر ترغیب مردم و بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌های معدنی خاطرنشان کرد: عقد قرارداد مشارکت مدنی امروز سبب‌ساز جلب مشارکت‌های بیشتر برای انجام پروژه‌های آتی و دست‌یابی وسیع‌تر و سریع‌تر به امکانات کشور می‌شود.

    کرباسیان با تأکید بر اینکه شرکت ملی مس بنا به تجربه و تخصص خود به‌عنوان پشتیبانی‌کننده این پروژه محسوب می‌شود ابراز امیدواری کرد که سرمایه‌گذاران جدید انجام طرح را بر اساس زمان‌بندی دقیق آغاز کنند تا هر چه سریع‌تر این پروژه به بهره‌برداری برسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها