عصر خودرو

منابع آگاه خبر دادند؛

هندی ها به دنبال ورود به بازار پلی اتیلن آفریقا

عصر بازار- شرکت ریلاینس هند با هدف ایجاد تنوع در بازارهای صادراتی خود به دنبال ورود به بازار پلی اتیلن آفریقا است.

هندی ها به دنبال ورود به بازار پلی اتیلن آفریقا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شرکت ملی پتروشیمی ایران، پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS) نوشت: منابع آگاه می گویند: به دنبال راه اندازی مجتمع تولید پلی اتیلن (PE) شرکت ریلاینس با ظرفیت تولید سالانه 950 هزار تن در شهر جام‌نگر ایالت گجرات هند در ماه ژوئیه، این شرکت در پی ورود به بازار پلی اتیلن آفریقاست. ظرفیت اضافه شده بسیار چشمگیر است و بخش مهمی از آن به صادرات اختصاص می یابد. انتظار می رود 30 تا 40 درصد از  کل این ظرفیت صادر شود.

    بر اساس این گزارش ، آفریقا و جنوب آسیا بازارهای هدف جذابی برای تولیدات شرکت ریلاینس به شمار می روند.

    سطح قیمت ها در آفریقا در حال حاضر بالاست و بازار از ثبات مطلوبی برخوردار است. از طرفی فعالان پتروشیمی قاره سیاه تمایل دارند تا با افزایش میزان ذخایر، در برابر تغییرات ناگهانی قیمت های در بازار جهانی مصون بمانند.

    این گزارش می افزاید: تولیدکنندگان پلی اتیلن ایالات متحده نیز با توجه به پیش رو بودن آغاز به کار تاسیسات جدید در سال جاری میلادی، به دنبال تقویت حضور خود در بازار آفریقا هستند.

    با این حال منابع می گویند: شرکت ریلاینس از آمادگی لازم برای مواجه با اشباع احتمالی بازار در آینده برخوردار است. در شرایط فعلی نیز قیمت بالای پلی اتیلن در آفریقا نسبت به مناطق دیگر سبب جذب بسیاری از محموله های صادراتی به این منطقه می شود که به مازاد عرضه این محصول در منطقه دامن می زند.

    برپایه این گزارش ، علی رغم کاهش نسبی تقاضا در آفریقا برای چند ماه متوالی ، قیمت ها در این منطقه به نسبت آسیا کاهش قابل ملاحظه را نشان نداد.

    پلی اتیلن پر استفاده ترین پلاستیک مصرفی در جهان است و عمدتا در صنایع بسته بندی شامل تولید انواع فیلم و کیسه های پلاستیکی کاربرد دارد.

    برچسب ها