عصر خودرو

شفاف سازی از "وپسا"، شرکت در آستانه عرضه اولیه

عصر بازار- شرکت سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس که به دلیل ابهام در گزارشات مالی، عرضه اولیه ان به تعویق افتاد، اکنون در خصوص وضعیت شرکت اقدام به شفاف سازی کرد.

شفاف سازی از "وپسا"، شرکت در آستانه عرضه اولیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»،  این شرکت اعلام کرده در سال 95 سود خالص با کاهش 17 درصدی از 203 به 167.7  میلیارد ریال  رسیده و سود خالص پیش بینی شده تلفیقی این سال  نیز از 226 به 210 میلیارد ریال رسیده است.

    این شرکت همچنین در خصوص وضعیت سودآوری شرکتهای زیرمجموعه توضیح داده، به این ترتیب که سود شرکت اعتماد ماشین آپادانا به 27 میلیارد ریال افزایش یافته که به دلیل صادرات اقلام مختلف است، در طرف مقابل سود شرکت پارت ماشین سازه پارس معادل 13 میلیارد ریال تنزل کرده که ناشی از عدم تایید صورت وضعیت پایان سال توسط کارفرمایان است.

    براین اساس، کاهش سود تقسیمی پیش بینی شده از 208 به 174 میلیارد ریال عمدتا به دلیل تغییر سیاست تقسیم سود به واسطه کمک به نقدینگی شرکتها از میانگین 92 به میانگین 83 درصد برای شرکتهای زیر مجموعه بوده است.

    در عین حال سیاست تقسیم سود شرکت اصلی از 70 به 90 درصد افزایش یافته است.

    در خصوص پیش بینی سال 96 ، شرکت هیچگونه تغییری متصور نیست و پیش بینی اولیه را تایید می کند.

    همچنین سود فروش سرمایه گذاری مربوط به فروش 39 درصد سهام شرکت نوید بخش منطقه آزاد انزلی است، مبلغ فروش 101 میلیارد ریال از طرف شرکت سایه ساز ماهان زیرمجموعه نوید بخش انزلی  به خریدار حسن اسماعیلی به مبلغ 54 میلیارد ریال  به شرکت نوید بخش انزلی است.

    برچسب ها