عصر خودرو

توضیحات مدیرعامل پتروشیمی زنجان درباره بلوک ۳۷ درصدی

عصر بازار- شرکت تولیدی سامان پلاستیک (سهام دارعمده) پتروشیمی زنجان امروز طی اطلاعیه ای اعلام کرد که قصد دارد ۳۱.۷ درصد از سهام پتروشیمی زنجان را در۲۴ تیرماه سال جاری در فرابورس ایران به صورت بلو کی با قیمت ۱۰۰۰ ریال عرضه خواهدکرد.

توضیحات مدیرعامل پتروشیمی زنجان درباره بلوک ۳۷ درصدی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳:۰۰

    به دنبال انتشار این خبر، محمدرضا مدیری مدیرعامل پتروشیمی زنجان درگفت  وگو با خبرنگار عصر درباره چنین اطلاعیه ای با اشاره به قیمت تعیین شده ازسوی سهام دار عمده گفت: من نیز از مشاهده چنین آگهی تعجب کردم زیرا پتروشیمی زنجان با توجه به وضعیتی که امروز دارد، چندین برابر قیمت پایه ارزش دارد.
    به گفته وی، تعیین قیمت یک هزار ریال، حدسی را در ذهن متبادر می کند مبنی براین¬که در راستای اصلاح ساختار مالی سهام دار عمده، این معامله درون سازمانی و درون گروهی است و برای طرفین معامله قیمت چندان اهمیتی نداشته است.
    او تأکید کرد: در این صورت، سهام دار عمده به منظور پیش گیری از افزایش هزینه ها و با هدف پرداخت مالیات کمتر قیمت یک هزار ریال را برای هر سهم شرکت تعیین کرده  است.
    مدیری با اشاره به پتانسیل بالای سهم برای رشد و ارزش ذاتی آن تشریح کرد: قیمت تمام شده برای سهام¬داران عمده، بیش از دوبرابرقیمت فعلی است.
    مدیرعامل پتروشیمی زنجان افزود: بر اساس محاسبات من قیمت 100 تومان، حدود 40 درصد ارزش ذاتی سهم در شرایط فعلی  است و من به عنوان مدیرعامل شرکت از سهام داران خرد درخواست می کنم که تحت تأثیر چنین قیمتی قرار نگیرند.
    او اضافه کرد: من به سهام داران خرد این اطمینان را می دهم که سهم از پتانسیل بالایی برای رشد برخوردار است، چنان-که اصلاح ساختار مالی و پیشرفت فیزیکی پروژه  در سه سال گذشته با جهشی قابل ملاحظه روبرو بوده و گام های انتهایی در مسیر تأمین مالی پروژه در حال برداشته شدن است.
    او با بیان این که هم اکنون پیشرفت فیزیکی پتروشیمی زنجان 26 درصد است، تشریح کرد: دربخش تأمین مالی ارزی نیز مراحل نهایی را سپری می کنیم و به زودی 306 میلیون یورو تسهیلات ارزی شرکت تأمین می شود.
    مدیرعامل پتروشیمی زنجان خبر از افزایش سرمایه شرکت به منظور تأمین سهم پتروشیمی زنجان در گشایش اعتبار اسنادی داد و افزود: سرمایه شرکت تا قبل از بهره برداری در چند مرحله به 7 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد که گام نخست را در سال جاری بر خواهیم داشت.
    مدیری گفت: سرمایه یثبتی شرکت در سال جاری از یک هزار و 668 میلیارد ریال به 3500 میلیارد ریال می رسد.

    برچسب ها