عصر خودرو

معاون وزیر اقتصاد عنوان کرد:

خصوصی‌سازی هم منتظر سرمایه‌های خارجی است

عصر بازار: رئیس سازمان خصوصی سازی ابراز امیدواری کرد با اجرای برجام و رفع تحریم‌ها ایرانیان مقیم خارج از کشور هم بتوانند در واگذاری‌ها و مزایده‌های شرکت‌های دولتی حضور یابند.

خصوصی‌سازی هم منتظر سرمایه‌های خارجی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، میر علی اشرف پوری عبداله حسینی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: به دلیل رکود اقتصادی درصد کمی از اهداف خصوصی سازی تحقق یافته است و در سال گذشته که 36 هزار میلیارد تومان قرار بود واگذار کنیم، به میزان کمی تحقق یافت.

    وی افزود: در دوره پساتحریم با رفع موانع بین المللی و بانکی امیدواریم در کنار نوسازی مقررات و قوانین سرمایه گذاری خارجی بستر خوبی برای حضور خارجی ها فراهم شود تا با جذب سرمایه گذاری خارجی بتوانیم به بازار واگذاری ها نیز رونق ببخشیم.

    پوری حسینی اظهارداشت: اولویت اول ما جذب سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور است و در اولویت دوم امیدواریم بستر قانونی و مقرراتی برای جذب سرمایه گذاران خارجی هم فراهم شود.

    وی گفت: به دلیل رکودی که در بازار سرمایه حاکم است، فرآیند واگذاری به کندی پیش می رود و امیدواریم در بسته جدید اقتصادی دولت فرصت خوبی برای ایجاد تحریک در طرف‌های تقاضای بازار واگذاری ها و مزایده ها فراهم شود.

    رئیس کل سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: با اجرایی شدن مفاد برجام و ورود سرمایه گذاران خارجی انتظار داریم اقتصاد کشور رونق پیدا کند و سرمایه گذاران داخلی نیز با قدرت خرید بیشتری برای حضور در واگذاری های این سازمان حاضر شوند.

    وی خاطرنشان کرد: از سال 80 تاکنون حدود 1100 شرکت در برنامه واگذاری بوده است که 120 شرکت برای سال جاری به عنوان سال پایانی اجرای خصوصی سازی در کشور مانده است و اگر شرایط مناسبی فراهم شود واگذاری سهام شرکت های دولتی در نیمه دوم سال تمام می شود.

    به گفته پوری حسینی، در شرایط پساتحریم اگر سرمایه جدید از داخل و خارج وارد بازار شود به تحقق اهداف ما کمک می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها