عصر خودرو

رئیس هیئت مدیره پتروشیمی خراسان:

اوره در فهرست کالاهای بورسی قرار گرفت

عصر بازار- رئیس هیئت مدیره پتروشیمی خراسان گفت: برای نخستین بار در کشو محصول اوره در فهرست کالاهای بورسی شد که عرضه آن تا یکی، دو ماه دیگر عملی می شود.

اوره در فهرست کالاهای بورسی قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، علی محقر اظهار کرد: عرضه اوره در بورس اواخر هفته پیش مصوب شده است و از این پس این محصول در بورس عرضه می شود.

    رئیس هیئت مدیره پتروشیمی خراسان اظهار کرد: اوره از محصولاتی بود که دولت کنترل می کرد و ما مجبور بودیم بخشی از محصول تولیدی را با نصف قیمت به سازمان حمایت خدمات کشاورزی عرضه کنیم و این به ضرر ما بود.

    وی تصریح کرد: محصول اوره با قیمت خیلی پایین تر از قیمت صادراتی عرضه می شد که این امر به ضرر این شرکت بود و درخواست های ما برای پرداخت مابه التفاوت قیمت به نتیجه نرسیده بود.

    محقر اظهار کرد: اما با عرضه این محصول در بورس، تمام محصول تولیدی اوره با قمیت صادراتی عرضه می شود و با این کار، صنعت پتروشیمی در بخش اوره نجات پیدا کرد.

    رئیس هیئت مدیره پتروشیمی خراسان گفت: برای حمایت از کشاورزان در تامین اوره، دولت تدبیر خواهد کرد و از تولید کنندگان پشتیبانی می کند بنابراین نگرانی در زمینه قیمت اوره مصرفی کشاورزان وجود ندارد.

    محقر افزود: اکنون افغانستان خواهان تمام محصول اوره ما است بنابراین در تامین بازار این کالا نگرانی وجود ندارد و دیگر نیاز نیست برای صادرات، برای جابه جایی کالا تا بندرعباس، هزینه حمل متحمل شویم.

    برچسب ها