عصر خودرو

ایران دنبال کمک انگلیس در تأمین مالی خرید هواپیماهای بوئینگ و ایرباس

عصر بازار- دولت انگلیس اعلام کرد: در حال مذاکره با تهران برای صدور گارانتی صادرات در موضوع فروش هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به ایران است.

ایران دنبال کمک انگلیس در تأمین مالی خرید هواپیماهای بوئینگ و ایرباس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از فارس، دولت انگلیس اعلام کرد: در حال مذاکره با مقامات ایرانی برای تأمین گارانتی صادرات در راستای تضمین تحویل هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به این کشور هستیم.

    بنا به اعلام دولت انگلیس سازمان تأمین مالی صادرات این کشور که گارانتی پرداخت قراردادهای خارجی را تأمین می‌کند در حال کار برای صدور گارانتی صادرات برای بخشی از قرارداد صادرات هواپیما از سوی بوئینگ و ایرباس به ایران است. ایران‌ایر قصد دارد 180 فروند هواپیمای مسافربری را از دو شرکت ایرباس و بوئینگ دریافت کند اما تاکنون تلاش‌های این شرکت برای ارائه تضمین تأمین مالی و پرداخت در راستای تکمیل این دو قرارداد تا حدودی بی‌ثمر بوده است چرا که علیرغم لغو تحریم‌های هسته‌ای علیه این کشور در راستای توافق هسته‌ای این کشور همچنان با مشکل در روابط تجاری خود با بانک‌های خارجی روبه‌رو است.

    شرکت‌های مالی و بانک‌های خارجی تا کنون به دلیل ترس از نقض ناخواسته تحریم‌های آمریکا که هنوز لغو نشده‌اند از همکاری با ایران خودداری کرده‌اند.

    برچسب ها