عصر خودرو

رفع مشکل پتروشیمی پردیس تا ۲۴ ساعت آینده

عصر بازار- حادثه شب گذشته در واحد اوره فاز یک مجتمع پتروشیمی پردیس کاملا تحت کنترل است و با حفظ شرایط پایدار، این واحد تا ۲۴ ساعت آینده در مدارتولید قرار می گیرد.

رفع مشکل پتروشیمی پردیس تا ۲۴ ساعت آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر،  شرکت پتروشیمی پردیس با انتشار اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد: شامگاه دوشنبه (1396.02.11) در ساعت 22.07 واحد اوره فاز یک این مجتمع پتروشیمی دچار نشتی شد که بلافاصله واحدهای ایمنی و آتش نشانی این شرکت و شرکت های همجوار (پتروشیمی های پارس، زاگرس، جم و آریاساسول) و همچنین مدیریت ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد وارد عمل شده و عملیات کنترل و مهار نشتی آغاز شد.

    درتحقیقات اولیه، بالا بودن فشار سیستم و معیوب شدن ولو تخلیه عامل اصلی نشتی بوده است. با نشت مقداری محلول کربومات (که از مواد اولیه جهت تولید اوره است) 9 نفر از کارکنان این شرکت و امدادگران حاضر در محل حادثه، دچار مشکلات تنفسی شدند که 7 نفر از ایشان در بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه تحت درمان قرار گرفته اند و دو نفر از مصدومان جهت انجام کنترل ها و مراقبت های ویژه و موثرتر به بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کنگان اعزام شدند که خوشبختانه شرایط عمومی مصدومین پایدار و رو به بهبود گزارش شده است.

    این شرکت تصریح کرد: واحد اوره فاز یک این مجتمع پتروشیمی در 24 ساعت آینده در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

    گفتنی است؛ مجتمع پتروشیمی پردیـس تولید و عرضـه کننده محصولات آمونیـاک و اوره، مالک بزرگترین مجتمع تولیدکننده آمونیـاک و اوره در خاورمیانـه و نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان به شمار می‌رود.

    برچسب ها