عصر خودرو

"دیدی" رقیب چینی "اوبر" باارزش‌ترین استارتاپ آسیا لقب گرفت

عصر بازار- شرکت چینی "دیدی چاکسینگ" رقیب "اوبر" موفق شد سرمایه‌ای معادل ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار دیگر نیز از سرمایه‌گذاران خود دریافت کند. ارزش این استارتاپ اینک به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

"دیدی" رقیب چینی "اوبر" باارزش‌ترین استارتاپ آسیا لقب گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان،  "دیدی چاکسینگ" یک اپلیکیشن خدمات حمل و نقل است که در بیش از 400 شهر چین فعالیت دارد و شمار سرویس‌‌دهی روزانه‌اش 20 میلیون برآورد می‌شود. دیدی چاکسینگ عملکردی شبیه به دیگر سامانه‌های هوشمند درخواست خودرو نظیر سرویس "اسنپ" در ایران و "اوبر" در آمریکا دارد.

    به نوشته دویچه وله، مسافران از طریق این اپلیکیشن‌ها بدون هیچ زحمتی تقاضای سواری کرده و با مشخص کردن مبدأ و مقصد خود پس از چند دقیقه سوار تاکسی درخواستی‌شان می‌شوند. رانندگان عضو در این سامانه‌ها از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند و مبلغ به مراتب کمتری در مقایسه با رانندگان تاکسی دریافت می‌کنند.

    دیدی چاکسینگ که رقیب اصلی اوبر محسوب می‌شود، در نظر دارد سرویس‌ خدمات‌رسانی‌اش را فراتر از مرزهای چین برده و در سطح جهان گسترش دهد. برای این منظور نیز سرمایه‌گذاران بین‌المللی به تازگی 5 میلیارد و 500 میلیون دلار دیگر در این سامانه هوشمند سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به نوشته روزنامه "وال استریت ژورنال" و همچنین وبسایت "بلومبرگ" هدف از این سرمایه‌گذاری علاوه بر گسترش خدمات‌رسانی، پیشبرد تحقیقات در زمینه فناوری خودروهای بدون راننده نیز اعلام شده است.

    برچسب ها