عصر خودرو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۷۸)

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در نمایشگاه بورس عنوان کردند؛ اقدامات بورس کالای ایران در مسیر اقتصاد مقاومتی

عصر بازار- اعضای کمیسیون اقتصلدی مجلس صبح امروز در بازدید از غرفه بورس کالای ایران در دهمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه ، بورس کالای ایران را یکی از شاهراه های بازگشت رونق اقتصادی عنوان کردند و به عقیده آنها این بازار در مسیر اقتصاد مقاومتی در حرکت است.

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در نمایشگاه بورس عنوان کردند؛ اقدامات بورس کالای ایران در مسیر اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در غرفه بورس کالای ایران گفت: اقدامات بازار سرمایه در راستای بهبود اقتصاد و مردمی شدن آن نقش مهمی ایفا می کند به ویژه این که شفافیت روند معاملات در بورس کالای ایران نشان می دهد که این بازار در مسیر اقتصاد مقاومتی در حرکت است.

    وی افزود: فرهنگ سازی در زمینه شناخت بازارها از مهمترین وظیفه بازار سرمایه است که بورس کالا تا کنون در این زمینه اقدامات مناسبی انجام داده و برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند در این زمینه موثر باشد.

    سید فاطمه حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در  رابطه با ورود بورس کالا به حوزه  محصولات کشاورزی گفت: این بازار مالی عاملی موثر در رشد اقتصادی کشور است  و طی سال گذشته با انجام اقداماتی همچون اجرای طرح قیمت تضمینی و تامین مالی گندمکاران در مسیر اقتصاد مقاومتی گام بزرگی برداشت.

    وی در ادامه افزود: کشاورزان در این حوزه تامین مالی با مشکلاتی زیادی روبه رو هستند ، بنابراین بورس کالای ایران با توسعه ابزار های مالی به رونق بازار کشاورزی  و حمایت از تولید کنندگان کشور کمک کرده است.

    حسینی افزود: بورس کالای ایران با اجرای طرح قیمت تضمینی، علاوه بر کاهش هزینه های مالی دولت، به مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور کمک می کند تا در مسیر بهبود منابع خود قدم بردارند.

    همچنین در ادامه معصومه آقا پور دیگر عضو کمسیون اقتصادی گفت: برای رونق اقتصادی در ابتدا باید در زمینه تحریک تقاضا اقداماتی صورت داد که خوشبختانه بورس کالا در این زمینه شرایط مناسبی را با توجه به ایجاد ابزارهای مناسب مالی فراهم کرده است.

    معصومه آقا پور ادامه داد: خیلی از مواقع کالاهای ما  استاندارد هستند و می توانند در زمینه بین المللی نیز موفق باشند اما متاسفانه عدم آگاهی فعالان بازارهای کالایی، این رویکرد را به تاخیر انداخته است به ویژه حضور واسطه گرها که برای رونق اقتصادی بسیار مضر بوده که شفافیت در این بورس مانع از حضور آنان شده است.

    وی در پایان در رابطه با عرضه تمامی محصولات قابل معامله در بورس کالا گفت: اگر الزامات قانونی به منظور عرضه همه جانبه محصولات در بورس کالا با حمایت مجلسس و دولت صورت بگیرد تاثیر بسیار زیادی در رونق اقتصادی و کاهش فساد و رانت در کشور خواهد داشت به ویژه این که بورس کالا پتانسیال های زیادی برای توسعه و گسترش خواهد داشت.

    برچسب ها