عصر خودرو

رونمایی از دو محصول برتر داخلی با کاربرد در صنعت نفت

عصر بازار- همراه با برگزاری دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در صنعت گاز از دو محصول برتر تجاری‌شده و دارای کاربرد در صنعت گاز رونمایی شد.

رونمایی از دو محصول برتر داخلی با کاربرد در صنعت نفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا ,در حاشیه دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در صنعت گاز از دو محصول برتر تجاری شده و دارای کاربرد در صنعت گاز رونمایی شد.

    دستگاه سطح سنج رادار یکی از این محصولات بوده است که برای اندازه‌گیری ارتفاع مایع درون مخازن کاربرد دارد. در گذشته برای این اندازه‌گیری از روش‌های تماسی استفاده می‌شد و با عرضه این دستگاه امکان اندازه‌گیری با روش‌های غیرتماسی مانند آلتروسونیک فراهم شد.

    این دستگاه با استفاده از امواج الکترومغناطیس در باند فرکانسی 5،10 و 24 گیگاهرتز مایعات درون مخازن را اندازه گیری می‌کند و آخرین تکنولوژی روز دنیا در این حوزه است که تنها 5 کشور در دنیا از آن استفاده می‌کنند.

    این دستگاه قابل نصب بر روی مخازن مشتقات هیدروکربنی از موادی با ثابت دی الکتریکی خیلی پایین تا موادی ثابت با دی الکتریکی خیلی بالایی است. این دستگاه نسبت به مواردی مانند گرد و خاک، فوم، فشار و دمای مخزن کاملا حساس نیست و اندازه‌گیری را با دقت بالا با کمترین ضریب خطا انجام می‌دهد.

    سیستم دی سی اس جهت کنترل تمام فازهای پارس جنوبی از دیگر فناوری‌های رونمایی شده است.

    این دستگاه که از سوی محققان پارک علم و فناوری خراسان عرضه شده است، جهت کنترل تمام فازهای پارس جنوبی کاربرد دارد و قادر است همه فازهای پارس جنوبی را کنترل کند.

    این سیستمِ کنترل، قلب مجموعه به حساب می‌آید؛ چراکه با کوچکترین خلل یا بدافزار ممکن است باعث قطع تولید یا انفجار و مسائل دیگر شود.

    با توجه به اینکه بیش از 60 درصد تولید گاز کشور از طریق فازهای پارس جنوبی و از طریق همین سیستم کنترل می‌شود، اگر فازهای مختلف پارس جنوبی مورد یک حمله سایبری قرار گیرند، می‌تواند تولید را متوقف کند و کشور دچار مشکل شود؛ از این رو استفاده از سیستم‌های داخلی تحت کنترل شرکت‌های داخلی می‌تواند به امنیت در تولید و عدم وابستگی به شرکت‌های خارجی کمک شایانی کند.

     

    برچسب ها