عصر خودرو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۷۰)

طی روزهای فاینکس ۲۰۱۷ برگزار می شود؛ بورس کاپ، مسابقه ای مفرح و آموزنده

عصر بازار- مسابقه بورس کاپ با هدف اشاعه فرهنگ سهامداری و آموزش بورس و نیز ایجاد محیطی مفرح و پرهیجان برای علاقمندان به سرمایه گذاری در بازار سرمایه، طراحی شده است.

طی روزهای فاینکس ۲۰۱۷ برگزار می شود؛ بورس کاپ، مسابقه ای مفرح و آموزنده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، بورس کاپ  که دومین تجربه خود را در نمایشگاه بین المللی بورس بانک و بیمه تجربه می کند، تبدیل به غرفه ای با شور و هیجان و استقبال زیاد بازدیدکنندگان نمایشگاه شده است.

    بورس کاپ قوانین بازار سرمایه را به گونه ای ساده سازی کرده است که طیف وسیعی از مخاطبان شامل آشنایان و متخصصان به بازار سرمایه، دانشجویان و فارغ التحصیلان علوم مدیریت نوین، اقتصاد و حسابداری و همچنین افراد مبتدی که تجربه خرید و فروش در دنیای واقعی را نداشته اند قادر به رقابت در این بازی هستند.

    قوانین بورس کاپ برگرفته از واقعیات بازار سرمایه است؛ اما برخی از قوانین پیچیده مانند تقسیم سود و افزایش سرمایه از این بازی حذف شده است. در این بازی رخدادهایی مانند: صف خرید و فروش، قیمت پایانی و توقف نمادها دیده می شود.

    در این بازی هر دو تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارایه می شود. در تحلیل تکنیکی، روند قیمتی سهام به صورت نمودارهای کندل استیک طی 60 روز گذشته به صورت نمادین ارایه می شود، تا به بازیگران قدرت تحلیل تکنیکی داده شود.

    همچنین از طریق اطلاعیه های کدال، خبرهایی از سایت های معتبر بورسی و شایعات بورسی در حین بازی برای نمادهای مختلف ارایه می شود، تا بازیگران بتوانند از قدرت تحلیل فاندامنتال بهره مند شوند.

    شمار نمادهایی که در بورس کاپ به کار گرفته شده اند، اندک، اما متنوع است. برخی از این نمادها مانند صندوق های سرمایه گذاری ریسک کمتری را به دنبال دارند. اما برخی از نمادهای دیگر برای افرادی طراحی شده است که ریسک پذیرتر هستند.

    غرفه بورس کاپ در دهمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس 2017)، به گونه ای طراحی شده است تا بازیگران بیشتری را در خود جای دهد. بدین معنا که افزون بر سیستم هایی که برای مسابقه تعبیه شده است، نیمکت هایی برای شرکت کنندگانی که با گوشی های همراه خود وارد رقابت می شوند نیز وجود دارد تا به تقاضاهای بیشتری برای شرکت در بازی پاسخ داده شود.

    در سال گذشته، متقاضیان شرکت در بورس کاپ نزدیک به 800 نفر بوده اند. اما در نهایت به سبب محدودیت در ایستگاه های بازی تنها 200 نفر قادر به رقابت شده اند. این موضوع در نمایشگاه امسال از طریق مواردی که ذکر آن رفت، برطرف شده است.

    غرفه بورس کاپ امسال شناخته تر از سال گذشته است و طبیعی است این موضوع سبب شده تا شمار بیشتری از علاقمندان را به خود جذب کند.

    در میان شرکت کنندگان امسال چهره های آشنایی از سال گذشته نیز دیده می شود. همچنین بورس کاپ امسال به دلیل حضور و استقبال گروه های دانشجویی، مسابقات ویژه ای خارج از زمان تعیین شده مسابقه برگزار کرده است.

    بورس کاپ در نظر دارد بر روی وب سایت خود مسابقات را به صورت دوره ای و آنلاین برگزار کند. همچنین امید می رود ابزارهای معاملاتی مانند معاملات آپشن و آتی نیز وارد بورس کاپ شوند.

    برچسب ها