عصر خودرو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۶۹)

رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار: کارگزاری ها دارای توانمندی لازم هستند

عصر بازار- «حمیدرضا مهرآور» در نشست تخصصی وضعیت صنعت کارگزاری در ایران که در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه ( فاینکس ۲۰۱۷)، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، درباره مذاکره کارگزاری های خارجی برای حضور در بازار سرمایه ایران، بیان داشت: کارگزاری های داخلی دارای توانمندی لازم هستند، اما مشکلاتی در بخش نرم افزار و سخت افزاری وجود دارد.

رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار: کارگزاری ها دارای توانمندی لازم هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار همچنین درباره مسایل مربوط به بحران مالی در کارگزاری های بازار سرمایه، گفت: سودآوری کارگزاری ها مانند سایر صنایع نوسان دارد و این به معنای در معرض ورشکستگی قرار داشتن آنها نیست.

    وی یادآور شد: فعالیت در بورس، تابع شرایط بازار سرمایه است، بنابراین اگر وضعیت معاملات خوب باشد، درآمدزایی کافی نیز در بازار وجود خواهد داشت.

    رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با بیان این که برخی هزینه های غیرمنطقی بر صنعت کارگزاری تحمیل شده است، افزود: این هزینه ها در گذشته وجود نداشته، به همین دلیل وضع یکباره آنها باعث افزایش هزینه های کارگزاری ها شده است.

    مهرآور درباره زیان انباشته کارگزاری ها نیز گفت: گاهی به علت شرایط مالی بازار سرمایه، زیان انباشته در صورت های مالی کارگزاری ها منعکس و به طور معمول در سال های بعد اصلاح می شود.

    رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره الزام صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت برای خرید سهام گفت: در سال های گذشته، وضعیت شرکت ها مطلوب نبود، بنابراین ترجیح دادند به سمت سرمایه گذاری در بخش های با سود ثابت بروند.

    مهرآور با بیان اینکه بازار پولی و بانکی مسئولیت تامین مالی کوتاه مدت و بازار سرمایه وظیفه تامین مالی بلند مدت را عهده دار است، اضافه کرد: باید سازوکاری اندیشیده می شد تا منابع سرمایه گذاری این صندوق ها به سمت بازار سرمایه و سهام برود.

    وی با بیان اینکه نیازی به نظارت بانک مرکزی بر صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت وجود ندارد، بیان داشت: بازار سرمایه توان کافی برای نظارت بر این صندوق ها دارد.

    دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه که شنبه این هفته در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد، امروز (سه شنبه) به کار خود پایان می دهد.

    برچسب ها