عصر خودرو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۶۰)

حمایت شرکت ملی پست از یک رکن مهم بازار سرمایه

عصر بازار- با تغییر سیاست های و اساسنامه شرکت ملی پست، این مجموعه با توجه به زیر ساخت های موجود در پست و در تعامل با رایان بورس به عنوان یک رکن بازار سرمایه، تلاش خود را برای افزایش شفافیت بازار سرمایه به کار می بندد.

حمایت شرکت ملی پست از یک رکن مهم بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، حسین مهری معاون وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در بازدید از غرفه رایان بورس در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، (فاینکس 2017)، اهمیت بازار سرمایه در تامین مالی را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: با توجه به شفافیت موجود در بازار سرمایه در انتشار عملکرد فعالان آن، این بازار مرجع بسیار مناسبی در تامین مالی پروژه های بزرگ، کوچک و متوسط اقتصادی محسوب می شود.

    وی ادامه داد: تلاش این بازار در ارتقای شفافیت اطلاعاتی به راحتی می تواند سرمایه ها را جمع آوری و به سمت چرخه اصلی تولید هدایت و مانع از چرخش این سرمایه ها به بازارهای سودگرانه ای مانند طلا، ارز شود.

    مدیرعامل شرکت ملی پست که از برگزاری نمایشگاه فاینکس 2017 به عنوان فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی و آشنایی بیشتر مردم با بازار سرمایه یاد می کرد، به حضور شرکت ملی پست در این نمایشگاه اشاره کرد که پس از تغییر جهت گیری های این مجموعه ملی در پی تصویب اساسنامه آن در مجلس شورای اسلامی ماموریت های جدیدی برای شرکت ملی پست تعریف شده است.

    وی بازتعریف سیاست های جدید در شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به عنوان عاملی نام برد که سبب می شود تا این مجموعه با بخش اثر گذاری بیشتری در معرفی بازار سرمایه و تامین مالی از طریق بانک ها و بیمه ها بپردازد.

    مهری صورت های مالی منتشره در سامانه کدال به ویژه با فرمت XBRL را در شفافیت اطلاعاتی بازار سرمایه بسیار مهم ارزیابی کرده و فعالیت های فرهنگ سازی شرکت رایان بورس اعم از تولید انیمیشن و برگزاری دوره های آموزشی را به عنوان یک رکن با اهمیت بازا سرمایه مفید و موثر دانست.

    وی پیشنهاد داد: زیر ساخت شرکت ملی پست به ویژه سرویس تاییدیه کدپستی ناشران و سرمایه گذاران می تواند تاثیر مناسبی در بحث شفاف سازی بازار سرمایه و اطمینان پذیری اطلاعاتی داشته باشد. چرا که امیدواریم که این همکاری ها تعمیق یابد و کمک شایانی در رشد و توسعه بازار سرمایه داشته باشیم.

    دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه( فاینکس2017) تا 29 فروردین در نمایشگاه بین المللی تهران دایر خواهد بود.

    برچسب ها