عصر خودرو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۵۲)

طی کنفرانس خبری مدیرعامل کارگزاری بانک سامان؛ معاملات آنلاین "سامان پیشتاز" رسما رونمایی شد

عصر بازار- مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک سامان در دومین روز از برگزاری دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه حاضر شد و از رونمایی نرم افزار معاملات آنلاین اختصاصی این شرکت کارگزاری با نام "سامان پیشتاز" خبر داد.

طی کنفرانس خبری مدیرعامل کارگزاری بانک سامان؛ معاملات آنلاین "سامان پیشتاز" رسما رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، حمیدرضا مهرآور طی این نشست خبری به تشریح نحوه عملکرد این سامانه پرداخت و گفت: این محصول که با نام اختصاری "سامان پیشتاز" در خدمت فعالان بازار سرمایه قرار گرفته، پس از ماه‌ها بررسی نیاز مشتریان و با بهره‌گیری از توان کارشناسان این شرکت تهیه و ارایه شده است.

    وی در بیان مزایا و ویژگی های خاص این سامانه نسبت به سایر سامانه های معاملات آنلاین اظهار داشت: دسترسی همزمان به امکانات در کسری از ثانیه، سرعت و توانمندی ویژه در ارسال درخواست‌های با حجم بالا، دسترسی به تحلیلگر آنلاین در نرم افزار معاملاتی، یکپارچگی نرم‌افزارهای معاملاتی آنلاین، اینترنتی و آتی سکه و باشگاه مشتریان در یک صفحه از جمله امکانات این نرم‌افزار است. ضمن اینکه سرور اختصاصی قدرتمند کارگزاری بانک سامان پشتوانه این نرم‌افزار جدید است و قابلیت درج اخبار دسته بندی شده بسیار کوتاه و اثرگذار از کلیه رسانه های تأثیر گذار را دارد و امکان ارایه تحلیل های آنلاین آماری وضعیت بازار داخلی و جهانی جهت تصمیم گیری سریع و همه جانبه از دیگر ویژگی های این سامانه است.

    مهرآور قابلیت یادداشت نویسی و به کار بردن فیلترهای مورد نیاز در بازار سهام و دسترسی به خلاصه مجامع شرکت ها در قالب برداشت تحلیلی از جلسات آنها را از دیگر مزیت های این سامانه برشمرد.

    وی افزود: سامانه معاملات آنلاین "سامان پیشتاز" به دنبال این هدف بود تا تمامی نیازهای اطلاعاتی یک سرمایه گذار اعم از تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال و نیز اخبار جدید را در کنار پرتفوی سرمایه گذاری فرد به ویژه روی یک نرم افزار معاملاتی آنلاین پاسخگو باشد. این در حالی است که نرم افزارهای معاملات آنلاین موجود تنها امکانات اولیه و محدودی را به افراد ارایه می دهند و در حوزه تکنیکال نیز تنها تعداد معدودی از اندیکاتورها و اوسیلاتورها را در اختیار دارند؛ حال آنکه در این سامانه بیشترین تعداد اوسیلاتور و اندیکاتور پرکاربرد در دنیا، در اختیار کاربران است. ضمن اینکه همزمان با دسترسی به قابلیت های تحلیلی مختلف، فرد به پرتفوی لحظه ای سرمایه گذاری خود نیز دسترسی دارد.

    مهرآور در خصوص تفاوت موجود بین ساعت نرم افزارهای معاملاتی آنلاین با ساعت معاملات رسمی بورس و چگونگی حل این چالش در سامانه "سامان پیشتاز" گفت: یکی از مشکلات سرمایه گذاران در تفاوت زمانی بین ساعت نرم افزارهای معاملاتی آنها با ساعت رسمی سپرده گذاری و بورس بود که در برخی موارد این تفاوت زمانی برخی فرصت های خرید و یا فروش را از افراد سلب می کرد، اما در سامانه جدید طراحی شده این نقص برطرف شده و ساعت آن با ساعت رسمی معاملات در سپرده گذاری و سامانه معاملات بورس قابلیت انطباق را دارد.

    مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک سامان ضمن اعلام اینکه استفاده از این سامانه بومی سازی شده کاملاً رایگان است، طراحی آن را یک انقلاب در حوزه تکنولوژیک در بازار سرمایه برشمرد و گفت: میزان دقت این سامانه معاملاتی از سایر نرم افزارها و سامانه های معاملاتی آنلاین موجود بیشتر بوده و صد در صد تضمین شده است؛ ضمن اینکه معامله گران می توانند به کمک آن در بورس های مختلف بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس، آتی سکه و... فعالیت کنند.

    وی با اشاره به اینکه تمام تنظیمات و امکانات این سامانه به زبان فارسی قابل استفاده است، گفت: در این سامانه نیاز به استفاده از ماشین حساب به صفر رسیده و در بخش سفارش ها امکان دریافت خروجی در سه قالب از جمله اکسل وجود دارد.

    افزایش قابلیت های معاملاتی و ثبت سفارش ها از جنبه محدودیت های ریالی و حجمی اعمال شده برای خرید و فروش سهام، محاسبه دقیق میزان کارمزد و نقطه سر به سری و یکپارچه شدن سامانه معاملات آفلاین و آنلاین در "سامان پیشتاز" از دیگر ویژگی هایی بود که مهرآور به آنها اشاره کرد.

    وی در خصوص لزوم طراحی این سامانه پرقدرت گفت: برقراری ارتباط با omsها همواره یکی از مشکلات کارگزاری ها بوده و هست. چراکه یا آنها امکان ارایه سامانه های مورد نیاز کارگزاری ها را نداشته اند و یا ارایه سامانه های طراحی شده قبلی به همه شرکت های کارگزاری، به صلاح omsها نبوده است. افزون بر این، در چنین فضایی آنچه به عنوان یک سامانه معاملات آنلاین کاربردی و کامل مدنظر ما بود، در کشور وجود نداشت و همین امر منجر به طراحی این سامانه پیشتاز اختصاصی شد.

    مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز پیرامون امکان استفاده از این سامانه برای معامله در بورس های دنیا، گفت: به طور قطع این امر یکی از برنامه های ما است و در همین راستا طی سال جاری نسخه انگلیسی آن می شود؛ چراکه این سامانه قابلیت وصل شدن به بازارهای جهانی را نیز دارد. در این رابطه گرچه قابلیت های زیادی برای این سامانه پیش بینی کرده ایم، اما برای به ثمر نشستن این قابلیت ها به صورت تدریجی پیش خواهیم رفت.

    وی همچنین در بیان برنامه های آتی این شرکت کارگزاری جهت توسعه خدمات به مشتریان به خبرنگار ما گفت: در ادامه معرفی این سامانه پیشتاز، در نظر داریم از این پس تمام نرم افزارها و سامانه های مورد استفاده در کارگزاری بانک سامان را به صورت اختصاصی طراحی و به مشتریان ارایه کنیم.

    برچسب ها