عصر خودرو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۴۸)

سعید اسلامی بیدگلی مطرح کرد؛ برگزاری آزمون های حرفه ای بین المللی مالی در ایران

عصر بازار- دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری با بیان اینکه کانون نهادهای سرمایه‌گذاری بازبینی ماده ۲۴۱ قانون تجارت را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: در سال ۲۰۱۷ میلادی آزمون‌های حرفه‌ای بین‌المللی مالی برگزار خواهد شد.

سعید اسلامی بیدگلی مطرح کرد؛ برگزاری آزمون های حرفه ای بین المللی مالی در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران در نشست خبری خود که با حضور جمعی از خبرنگاران در حاشیه دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (finex 2017) برگزار شد به تشریح برنامه‌های کانون در سال 96 پرداخت.

    وی ارتقای جایگاه کانون را یکی از مهمترین اهداف سال جاری خواند و اظهار داشت: در سال جدید تلاش می شود جایگاه کانون از طریق ارتباط با سیاست گذاران و نهادهای سیاست گذاری نزدیک تر شود.

    این مقام مسوول ادامه داد: نامه هایی که از جانب کانون نهادهای سرمایه گذاری به نهادهای کلان اقتصادی، همچون وزیر امور اقتصادی و دارایی نوشته شده است از جمله فعالیت های این کانون در جهت ارتباط با سیاست گذاران است.

    اسلامی بیدگلی عضویت کانون در کمیته های تخصصی اتاق بازرگانی را عامل مهم در نزدیکی این کانون با نهادهای سیاست گذاری اقتصادی خواند.

    وی تقویت ارتباطات ببن المللی از طریق افزایش تعامل با نهادهای بین المللی و از سرگیری آزمون های ASAF در ایران و همچنین راه اندازی نسخه انگلیسی وب سایت کانون نهادهای سرمایه گذاری را مورد دوم از برنامه های کانون تلقی کرد.

    دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری، همکاری با سازمان و نهادهای خیریه و مردم نهادی که از ساختار مالی شفاف برخوردارند را از جمله مسوولیت های اجتماعی کانون خواند و گفت: افزون بر این همکاری، کانون مد نظر دارد در سال پیش رو در خصوص آموزش های عمومی و فرهنگ سازی در بازار سرمایه گام های استواری را بردارد.

    وی بهبود روابط با سازمان بورس و اوراق بهادار و ارکان بازار سرمایه از طریق فعال سازی کارگروه های تخصصی و تعامل بیشتر سازمان های مرتبط با بازار سرمایه را برنامه چهارم در تقویت جایگاه کانون درنظر گرفت.

    این مقام مسوول فعالیت های صنفی را بخش دیگری از فعالیت های کانون تلقی کرد و تصریح کرد: کانون در نظر دارد در تقویم یک ساله خود به برگزاری چند رویداد از جمله  4 کارگاه آموزشی، 6 صبحانه کاری با هدف صدور بیانیه در انتهای نشست صبحانه کاری بپردازد.

    اسلامی از فعالیت های علمی و پژوهشی به عنوان آخرین برنامه های کانون در جهت ارتقای جایگاه کانون یاد کرد و افزود: توسعه سامانه تدان، برگزاری جشنواره تحلیل های برتر، انتشار گزارش های تحلیل با همکاری ارکان بازار سرمایه و شرکت های عضو، حضور و مشارکت در 5 سمینار داخلی و 2 سمینار بین المللی، انتشار یک کتاب در حوزه های تخصصی بازار سرمایه، تهیه، انتشار یا مشارکت در تهیه و انتشار یک هفته نامه یا ماه نامه و همچنین برگزاری همایش نیم قرن بورس (با موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار) از جمله فعالیت های علمی و پژوهشی این کانون در راستای تقویت جایگاه آن است.

    وی در بخش دیگری از برنامه های کانون در سال 96 به همکاری کانون در برگزاری همایش "مدیریت در عصر دیجیتال" اشاره کرد و ابراز داشت: این همایش در سوم اردیبهشت ماه سال جاری در پژوهشگاه نیرو با موضوع درک راهبردی از تغییرات فضا و ماهیت کسب و کار با ظهور انقلاب دیجیتال برگزار خواهد شد.

    این مقام مسوول حضور پرفسور چارلز هندی، اسطوره مدیریت جهان و متفکر تاثیرگذار اروپایی در این همایش را غنیمت دانست و تاکید کرد: مخاطبین این همایش طیف وسیعی از مدیران، کارآفرینان و سیاست گذاران خواهند بود.

    سعید اسلامی بیدگلی، ادامه داد: کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بالادستی تصمیم‌گیری‌ همواره تلاش کرده تا با رفع مغایرت‌ها تبعات برخی تصمیم‌های اشتباه را به تصمیم‌سازان کشور گوشزد کند.

    دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری اظهار داشت: ایت کانون در حالی اواخر سال گذشته پیرو موضوع توقف نماد بانک‌ها و اصلاح صورت‌های مالی آنها اقدام به نامه‌نگاری با رئیس کل بانک مرکزی کرد که در مورد برنامه ششم توسعه نیز در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به حذف دو ردیف بودجه‌ای درباره شرکت‌های تامین سرمایه و موضوع سهامداران بانک‌ها که پیشنهادهایی ارائه داد که خوشبختانه مورد توجه قرار گرفت.

    اسلامی بیدگلی با بیان اینکه بازبینی دوباره اصلاح ماده 241 قانون تجارت در دستور کار کانون نهادهای سرمایه‌گذاری است، ابراز داشت: اقدام‌هایی برای پیگیری این موضوع صورت گرفته، اما هنوز به پاسخ‌های کافی دست نیافته است.

    وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای کانون نهادهای سرمایه‌‌گذاری، گفت: عضویت در کمیسیون بازار سرمایه اتاق بازرگانی و در عین حال برگزاری آموزش‌های عمومی و فرهنگ‌سازی با کمک سازمان بورس به جهت شفافیت عمومی از جمله اقدام‌های کانون نهادهای سرمایه‌گذاری بوده است.

    دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ابراز امیدواری کرد: در سال 2017 میلادی آزمون‌های CFA از سوی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در ایران برگزار شود.

    برچسب ها