عصر خودرو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۳۵)

در حاشیه فاینکس ۲۰۱۷؛ از سامانه جدید تالار مجازی رونمایی شد

عصر بازار- در حاشیه دومین روز از دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس ۲۰۱۷)، نسخه جدید تالار مجازی بورس با حضور معاون اجرایی و عضو هیأت مدیره سازمان بورس به همراه مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و مدیران دو شرکت طراح این سامانه شرکت آسا و مبین سرمایه رونمایی شد.

در حاشیه فاینکس ۲۰۱۷؛ از سامانه جدید تالار مجازی رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، در مراسم رونمایی از نسخه جدید تالار مجازی، دکتر سید احمد عراقچی معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: 12 سال از تصویب قانون بازار سرمایه می گذرد و با وجود نیم قرن سابقه بورس در ایران این بازار با تأسیس سازمان بورس و شکل امروز یک بازار جوان و نوپا است بنابراین خیلی از مواردی که در نقش حاکمیتی سازمان گنجانده نشده مانند فعالیت در عرصه آی تی به سازمان بورس محول شده است.

    وی در ادامه افزود: هم اکنون بازار سرمایه در ساختار جدید به بلوغ کافی رسیده بنابراین می شود کارها را به بازیگران بازار محول کرد تا سازمان به نقش اصلی حاکمیتی و نظارتی خود بپردازد.

    عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه تیم جدید این سازمان این مهم را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: امسال به گفته رییس سازمان بورس، سال کم کردن برخی از نظارت هایی است که ریسکی را کم نمی کند و حذف محدودیت های بدون کارکرد است.

    عراقچی با اشاره به بازگشت فعالیت های آی تی به فعالین بازار سرمایه و شرکت های بورسی گفت: این اقدامات در جهت برداشتن گام هایی مثبت در راستای توسعه بازار سرمایه و فعالیت سازمان بورس در نقش و جایگاه اصلی خود است.

    معاون اجرایی سازمان، با اشاره به نسخه جدید تالار مجازی بورس گفت: تالار مجازی بورس پیش از این شبیه سازی کاملی از بازار نداشت در نتیجه امکان آموزش برای کاربران به گونه ای که بتوانند در بازار واقعی نیز با همان رویه معامله کنند را فراهم نمی کرد.

    وی ادامه داد: در نسخه جدید با هم سو کردن سامانه با بازار واقعی چه از نظر نرم افزاری و ظاهری و چه از نظر وجود تمامی ابزارهای موجود در بازار یک فضای کاملاً واقعی در اختیار کاربر قرار گرفته تا کاربر بتواند همه آنچه که در فضای واقعی بورس وجود دارد را به طور مجازی و بدون ریسک آموزش ببیند.

    عراقچی خاطر نشان کرد: این اقدامات و برون سپاری ها در جهت توسعه و گسترش فعالیت های بازار ادامه دارد و به مرور فعالیت هایی که فناوری اطلاعات سازمان بورس و شرکت های تابعه سازمان انجام می دهند به شرکت های فعال بازار سرمایه سپرده می شود.

    مهندس یاشار فروهر مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس هم در این مراسم با اشاره به سابقه بیش از 5 سال تالار مجازی بورس گفت: نسخه اولیه تالار مجازی در سال 86 نوشته شد و در ابتدای سال 91 برای نخستین بار امکان استفاده از آن فراهم شد که با بزرگ شدن بازار سرمایه و تنوع در ابزارها ضرورت نسخه جدید تالار مجازی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

    وی درباره ضرورت بروز رسانی سامانه تالار مجازی گفت: سامانه قدیم از تمامی نمادها و ابزارها پشتیبانی نمی کرد علاوه بر این از نظر Interface مشابه نرم افزارهای واقعی نبود.

    فروهر در پایان تصریح کرد: در نسخه جدید علاوه بر رفع این مشکلات و پشتیبانی از تمامی نمادها و اوراق بورس های چهارگانه، سامانه جدید اولین سامانه با تعامل تمامی شرکت های آی تی دارای مجوز بازار سرمایه است و توسعه پذیری آن نیز از طریق مشارکت سایر شرکت های آی تی بازار انجام می گیرد.

    برچسب ها