عصر خودرو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۱۱)

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد: پیشرفت فین‌تک‌ها، نظام بانکی را با چالش مواجه می‌کند

عصر بازار- سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره و خواستار تغییر تفکر سنتی اقتصادی کشور شد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد: پیشرفت فین‌تک‌ها، نظام بانکی را با چالش مواجه می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، ستاری در ابتدا اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌های برتر ایران، شرکت‌های دانش بنیان هستند. بنابراین در ایران نیز شرکت‌ها به این سمت حرکت می‌کنند.

    معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ادامه داد: اولویت نخست برای این شرکت‌ها، تامین مالی است از این رو  خواستار ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به تابلوهای بورسی شدیم تا از این طریق تامین مالی این شرکت‌ها انجام شود.

    وی ادامه داد: در ایران 5 استارتاپ وجود دارد که بالای 2 هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند. از این رو می‌توان گفت این استارتاپ‌ها سیستم‌های سنتی ما را به چالش کشیده‌اند. ستاری افزود: اگر به تجربه بازار سرمایه‌های دنیا نگاه کنیم متوجه پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان و تاثیر آن در روند رو به رشد بازار سرمایه می‌شویم.

    معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: در زمینه اقتصادی نیز به زودی با پیشرفت فین‌تک‌ها، بانک‌ها با چالش‌های جدی روبرو می‌شوند.

    وی در پایان با اشاره به رشد روزافزون استارتاپ‌ها گفت: رشد این شرکت‌ها بیش از حد معمول است و اگر ما نتوانیم خود را با آنها هماهنگ کنیم از این طوفان جا می‌مانیم.

    برچسب ها