عصر خودرو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۳)

با حضور مقامات اقتصادی و سیاسی ؛ دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه افتتاح شد

عصر بازار- دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه دقایقی پیش در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

با حضور مقامات اقتصادی و سیاسی ؛ دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، این نمایشگاه با حضور شخصیت های سیاسی، مقامات اقتصادی، کارشناسان و متخصصین کلید خورده  و با توجه به اهمیت ابعاد بین‌المللی آن، شرایط حضور و بازدید میهمانان خارجی از غرفه‌های مختلف مهیا شده است.

    دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه  تا 29 فروردین سالجاری برابر با 18 آوریل 2017، در نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر خواهد بود .

      360 شرکت و مجموعه اقتصادی در 16 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی حضور دارند و تمام فضای مفید موجود برای  غرفه‌های ارکان بورس، کارگزاریها، شرکتهای تامین سرمایه، شرکتهای مشاور سرمایه گذاری، موسسات اعتباری و مالی، شرکت های خدمات بازار سرمایه، شرکتهای پذیرفته شده در بورس و بیمه ها جانمایی شده است.

    در فاینکس 2017 دومین رویداد استارتاپ‌های مالی ایران، خاور میانه و شمال آفریقا برگزار خواهد شد.

    همچنین هماهنگی‌های لازم برای حضور انجمن‌های علمی مانند انجمن مالی اسلامی، انجمن علوم مالی ایران و انجمن مهندسی مالی به عمل آمده و برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی اقتصادی، با دانشگاههای مهم کشور نیز مکاتبه شده است.

    با توجه به نام گذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان به اقتصاد مقاومتی - تولید و اشتغال و نقش شرکتهای کوچک و متوسط و دانش بنیان در پیشبرد این امر مهم، مشارکت آنها در این رویداد بین المللی هدف گذاری شده و در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

    در حاشیه این رویداد بین المللی، باهدف افزایش جذابیت و آشنایی عموم جامعه با ساز و کار بازار سرمایه ، بورس کاپ برگزار می شود. بورس کاپ در واقع شبیه ساز بورس است و در این بازی، بازدیدکنندگان در گروه های چند نفره، بین 10 تا 15 دقیقه با هم مسابقه می دهند.

    برای برگزاری کارگاههای تخصصی در هر سه حوزه بورس، بانک و بیمه و همچنین برپایی غرفه کودک و نوجوان به منظور فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی، برنامه ریزی های لازم انجام شده و همچنین "دالان فرهنگ سازی" به عنوان راهنمای ورود مخاطبین به بازار مالی طراحی شده است.

    با توجه به تلاش بی وقفه خبرنگاران حوزه بازار سرمایه و نقش آنها در توسعه این بازار، برای رفاه اصحاب رسانه طی برگزاری این نمایشگاه غرفه ستاد خبری فعال خواهد بود.

    رونمایی از کتب مالی از جمله تاریخچه بازار سرمایه، انجام مصاحبه‌های اختصاصی با مدیران بیمه‌ها، بانکها و ارکان بازار سرمایه، برگزاری نشستهای تخصصی جانبی در غرفه‌ها، ایجاد فضای مذاکرات دو طرفه و اطلاع‌رسانی روزانه و تقدیر از مشارکت کنندگان و حامیان مالی نمایشگاه از دیگر برنامه های فاینکس 2017 است.

    سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اینکه متولی اصلی برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه است، خود نیز در سالن 35 نمایشگاه و به همراه سایر ارکان بازار سرمایه دارای غرفه است.

    در غرفه سازمان بورس کارشناسان مختلفی از بخش‌های حقوقی، نظارت بر بورس‌ها و ناشران، نظارت بر نهادهای مالی، مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی و امور بین‌الملل سازمان حضور دارند که وظیفه پاسخگویی به سؤالات فنی را برعهده دارند.

    سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه‌های دیگری نیز در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه دارد که در محوطه نمایشگاه و با همکاری مجری نمایشگاه برگزار می‌شود. از این موارد می‌توان به برپایی نشست‌های تخصصی، راه‌اندازی راهروی فرهنگسازی، فعالیت‌های رادیو و تلویزیونی و تعامل با اصحاب رسانه اشاره کرد.

    در دهمین نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه از محصولات جدید شرکت رایان بورس شامل سامانه «سنم» ، سامانه «مُکنت» و توسعه­ های سامانه کدال برای توسعه گزارشگری در بخش­های مختلف بازار سرمایه رونمایی می شود.

    گفتنی است: در فین‌استارز 2017 که برای دومین سال متوالی و این بار توسط فرابورس ایران برگزار می‌شود سرمایه‌گذاران، نهادهای حاکمیتی، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها حضور دارند و افزون بر این، رویداد مسابقه استارتاپی نیز همزمان با برگزاری این رویداد در سال جاری شکل گرفته است. در مرحله داوری رقابت استارتاپی فین‌استارز بین 58 تیم، داوری و ارزیابی اولیه صورت می‌گیرد و 10 تیم برای ارائه حضوری انتخاب می‌شوند که این 10 تیم در زمان برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به صورت حضوری به ارائه طرح و ایده خود می‌پردازند و در انتها از بین این 10 تیم، 3 تیم برتر معرفی خواهند شد.

    شرکت بورس کالای ایران هم برنامه های گسترده ای را برای حضور موثرتر در نمایشگاه بین المللی بورس در نظر گرفته است که می توان به برپایی 13 کارگاه آموزشی با موضوعاتی همچون آشنایی با بورس کالای ایران، کارکردهای آن و نحوه انجام معاملات در آن، آشنایی با ابزارهای معاملاتی سکه ( آتی - گواهی سپرده - اختیار معامله)، آشنایی با معاملات گواهی سپرده کالایی ( زعفران، ذرت، پسته، میلگرد)،نحوه انتشاراوراق سلف موازی استاندارد و تاسیس صندوق های کالایی، آشنایی با استراتژی های معاملاتی قراردادهای آتی و اختیار معامله، آشنایی با قراردادهای سلف موازی استاندارد و صندوق های کالایی،آشنایی با معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلا در این بورس اشاره کرد.

    همچنین شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با برگزاری مراسم و دوره های آموزشی مختلف، مشارکت فعالی در دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه خواهد داشت.

    شرکت سپرده گذاری مرکزی درحاشیه برگزاری این نمایشگاه بین المللی، درگاه الکترونیکی کارگزاران (کارا) را رونمایی خواهد کرد.

    برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با سامانه جدید معاملات(IRPT)، انعکاس جدیدترین دستاوردهای سمات در حوزه های مختلف و ارائه تمامی خدمات شرکت سپرده گذاری (اصلاح مشخصات حضوری، مفقودی و مفقودی اصلاحی، امور قهری شامل انتقال سهام متوفی به وارث و درخواست صدور شناسه کاربری اینترنتی) برای سهامداران از دیگر برنامه های شرکت سپرده گذاری مرکزی در این نمایشگاه بین المللی خواهد بود.

    برچسب ها