عصر خودرو

راه های توسعه همکاری های حمل و نقل بین ایران و لتونی بررسی شد

عصر بازار- وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد :« کاسپار اوزولینس قائم مقام وزیر حمل‌ و ‌نقل و ادوینس برژینس » مدیرعامل شرکت ملی راه‌آهن لتونی در دیدار با قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل، راه های توسعه همکاری بین دو کشور در حوزه ریلی و جاده‌‌ای را بررسی کردند.

راه های توسعه همکاری های حمل و نقل بین ایران و لتونی بررسی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا ، اصغر فخریه کاشان در این دیدار ضمن استقبال از سفر هیات لتونی به ایران، گفت: ایران از مشارکت شرکت‌های خصوصی و کشورهای علاقمند به پروژه‌های حمل و نقلی استقبال می‌کند.
    وی، توسعه همکارهای حمل ونقل بین ایران و لتونی را مورد تاکید قرار داد و یادآورشد: دو کشور می توانند در بخش‌های دریایی، ریلی و کریدور شمال به جنوب همکاری خوبی داشته باشند و شرکت های لتونی می توانند در طرح توسعه بندرچابهار و به خصوص در بخش ریلی آن همکاری کنند.
    فخریه کاشان ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص مشارکت هندی‌ها برای توسعه بندرچابهار و همچنین مشارکت اروپایی‌ها در ساخت برخی از فرودگاه های ایران، گفت: اطلاعات کمی از لتونی در ایران وجود دارد و برهمین اساس از آشنایی و توسعه روابط بین تهران - ریگا استقبال می‌کنیم.
    براساس این گزارش، اوزولینس قائم مقام وزیرحمل و نقل لتونی در این دیدار با ابراز خرسندی از مذاکره با مقام های ایرانی، خواستار آشنایی با مدل های حمل و نقل ایران شد و گفت: لتونی از توسعه همکاری‌ها با ایران در بخش حمل و نقل استقبال می‌کند.
    وی افزود: رئیس جمهور لتونی طی چند ماه آینده به ایران سفر خواهد کرد و انتظار می رود این سفر شروع خوبی برای آغاز ارتباطات و توسعه همکاری‌ها بین دو کشور باشد و برای لتونی توسعه مناسبات در بخش ریلی، راه‌آهن و لجستیکی با ایران حائز اهمیت است.
    همچنین ادوینس برژینس مدیرعامل شرکت ملی راه‌آهن لتونی در مذاکراه با حسین عاشوری عضو هیات مدیره و رییس کمیته ترانزیت راه‌آهن، ضمن ارایه گزارش از وضعیت حمل و نقل ریلی در لتونی از آمادگی این کشور برای تجهیز بازار ایران به قطعات و تجهیزات راه‌آهن خبرداد.
    لتونی توسعه روابط با کشورمان را در بخش های حمل و نقل، انرژی، فنآوری اطلاعات، کشاورزی، صنایع غذایی، جنگلداری، گردشگری، آموزش و شیلات دارای اولویت می داند و در مدت سه سال گذشته روابط بین تهران - ریگا شاهد رشد و پویایی بود.
    سفر وزیر امور خارجه لتونی به ایران در راس یک هیات اقتصادی در ابتدای سال 1393، نشانگر عزم و اراده جدی آن کشور در گسترش روابط با ایران ارزیابی شد.

    برچسب ها