عصر خودرو

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

تحویل ۲ فروند ایرباس تا عید

ممکن است تحویل ای تی آر به بعد از عید موکول شود

عصر بازار- قائم مقام وزیر راه وشهرسازی درامور بین الملل درباره تحویل ۲ فروند هواپیمای ایرباس ۳۳۰ به ایران ایر در روزهای آینده گفت: تحویل این دو فروند مشکلی ندارد و تا پایان امسال هر ۲ فروند این هواپیماها پس از طی مراحل قانونی در ناوگان ایران ایر قرار می گیرد.

تحویل ۲ فروند ایرباس تا عید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اصغر فخریه کاشان درباره تحویل هواپیماهای ای تی آر گفت: با توجه به ادامه مذاکرات فنی با شرکت هواپیما سازی ای تی آر ممکن است تحویل چند فروند از این هواپیماها به بعد از عید نوروز موکول شود.

    وی افزود: هنوز مسایل مربوط به خدمات پس از فروش با سازندگان کانادایی موتور این هواپیماها نهایی نشده و در حال مذاکره در این باره هستیم.

    وی تصریح کرد: روند انجام تعمیرات و تامین قطعات یدکی هواپیماها مستلزم مذاکرات فنی زیادی با تامین کنندگان قطعات است و هنوز خدمات پس از فروش موتورهای هواپیماهای ای تی آر با سازندگان آن نهایی نشده است.

    فخریه کاشان با بیان این که در قراردادهای فروش هواپیما باید خریداران از تامین قطعات یدکی مورد نیازآن مطمئن باشند، گفت: به همین منظور ممکن است تحویل هواپیماهای ای تی آر به بعد از عید موکول شود.

    بر اساس این گزارش، در بهمن ماه امسال قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای70 نفره با شرکت ای.تی.آر یکی از شرکت های زیر مجموعه ایرباس با مبلغ حدود 400 میلیون دلار منعقد شد.

    پیش از این قرارداد خرید 100 فروند هواپیما بین ایران ایر و ایرباس منعقد شد و متعاقب آن نخستین فروند از هواپیمای مدل 320 با ظرفیت 190 نفر، اواخر دی ماه امسال در مراسمی در فرودگاه مهرآباد به ایران ایر تحویل و وارد ناوگان هوایی هما شد.

    شرکت های هوایی ایران با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از دی ماه سال گذشته مذاکرات مستقیم را با شرکت های سازنده هواپیما آغاز کردند، به طوری که اواخر پارسال، مدتی بعد از نهایی شدن برجام، پس از سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه، پیش قرارداد خرید بیش از 100 فروند هواپیما بین شرکت ایرباس و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاریس امضا شد و پس از آن قرارداد خرید 80 فروند هواپیما با شرکت های بوئینگ نیز در تهران نهایی شد و قرار است اولین فروند هواپیماهیا بوئینگ نیز از سال 2018 به ایران ایر تحویل شود.

    برچسب ها