عصر خودرو

مجوز مجلس به دولت برای افزایش سرمایه بانک‌های ملی، ‌سپه و کشاورزی

عصر بازار- نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای به دولت برای افزایش سرمایه بانک‌های ملی، سپه و کشاورزی حداکثر تا ۵۰ هزار میلیارد ریال مجوز دادند.

مجوز مجلس به دولت برای افزایش سرمایه بانک‌های ملی، ‌سپه و کشاورزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه) و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه 96 در بخش هزینه‌ای، بند (ب) تبصره 17 را تصویب کردند.

    بر اساس این مصوبه به دولت اجازه داده می‌شود سرمایه بانک‌های ملی، سپه و کشاورزی را حداکثر تا 50 هزار میلیارد ریال از محل حساب‌های پرداختی آنها به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بابت سود و وجه التزام مربوط به اضافه برداشت و خطوط اعتباری دریافتی که تاکنون در دفاتر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به حساب درآمد منظور نشده است، افزایش دهد. بانک مرکزی همزمان و پس از تأیید اقلام مذکور نسبت به کاهش و اصلاح حساب‌ها در دفاتر خود اقدام نماید.

    سهم بانک‌ها با توافق وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین خواهد گردید.

    کمیسیون لایحه تلفیق بودجه 96 در مصوبات خود این بند را حذف کرده بود که این بند با پیشنهاد مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود و موافقت نمایندگان به تصویب رسید که آرای آن شامل 113 نماینده موافق، 40 موافق و 9 ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در مجلس است.

    همچنین نمایندگان بند (الف) تبصره 17 را نیز در بخش هزینه‌ای به تصویب رساندند.

    بر اساس این مصوبه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است ایران‌چک‌های مورد نیاز کشور را پس از تصویب شورای پول و اعتبار تولید و با مسدودکردن معادل ریالی آن تحت نظارت هیأت نظارت اندوخته اسکناس(موضوع ماده (21) قانون پولی و بانکی کشور) منتشر کند.

    برچسب ها