عصر خودرو

در مجمع عمومی فوق‌العاده تصویب شد

افزایش سرمایه فرابورس به ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال

عصر بازار- مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فرابورس ایران امروز پنجم مهرماه ۱۴۰۲ با حضور ۵۵ درصدی سهامداران و با موضوع افزایش سرمایه ۲۵ درصدی فرابورس از محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی برگزار شد.

افزایش سرمایه فرابورس به ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در این مجمع با پیشنهاد افزایش سرمایه به میزان 2100 میلیارد ریال شامل 500 میلیارد ریال از محل اندوخته احتیاطی و 1600 میلیارد ریال از محل سود انباشته، موافقت شد.

    بدین ترتیب سرمایه ثبت‌شده شرکت فرابورس از مبلغ 8400 میلیارد ریال به مبلغ 10 هزار و 500 میلیارد ریال افزایش یافت.

    محمدعلی شیرازی مدیرعامل فرابورس ایران در این مجمع با مروری بر عملکرد شش‌ماهه فرابورس، اظهار کرد: درآمد پیش‌بینی‌شده در بودجه شش‌ماهه 1402 رقم 161 میلیارد تومان بوده که شرکت در عملکرد شش‌ماهه، 236 میلیارد تومان درآمد داشته و 147 درصد بودجه را محقق کرده است.

    به گفته وی این رقم نسبت به درآمد نیمه نخست سال قبل که 122 میلیارد تومان بوده، رشد 94 درصدی یافته است.

    شیرازی در خصوص متغیرهای کلان عملکردی نیز به ارزش بازار 2513 هزار میلیارد تومانی فرابورس در شش‌ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: ارزش بازار فرابورس در مدت مشابه سال قبل 1815 هزار میلیارد تومان بوده که امسال 38 درصد رشد کرده است؛ علاوه بر این افزایش قابل توجه در حجم و ارزش معاملات داشته‌ایم.

    مدیرعامل فرابورس ایران در ادامه در خصوص افزایش سرمایه این شرکت اظهار کرد: با توجه به اینکه مبلغ 2100 میلیارد ریال افزایش سرمایه پیشنهادی، از محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی تامین می­شود، با موافقت سهامداران از تقسیم آن خودداری کرده و به همان میزان حقوق صاحبان سهام افزایش یافته و موجب تقویت توانایی مالی و بهبود ساختار سرمایه شرکت خواهد شد.

    شایان ذکر است با افزایش سرمایه تصویب شده، ماده 8 اساسنامه فرابورس نیز بدین صورت تغییر خواهد کرد: «سرمایه شرکت فرابورس مبلغ 10،500 میلیارد ریال است که به 10،500 میلیون سهم عادی 1000 ریالی با نام تقسیم شده و تمام آن به صورت نقدی پرداخت شده است.»

    برچسب ها