عصر خودرو

روز گذشته در بازار آتی رقم خورد؛

بی اعتنایی سکه به اونس

عصر بازار- سکه معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۱۴ هزار و ۲۸۶ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز یکشنبه رشد ۱۸ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۱۲ هزار و ۴۱ قرارداد رسیده بود.

بی اعتنایی سکه به اونس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز سه شنبه روند بهای دلار کاهنده بود و معاملات این ارز حتی با قیمت 3 هزار و 767 تومان کلید خورد که 11 تومان پایین‌تر از روز دوشنبه بود، این در شرایطی است که بهای اونس نوسان بیشتری را طی یک روز تجربه کرد، برهمین اساس بهای سکه نیز طی این روز از دلار خط گرفت.

    به این ترتیب روز گذشته هر پنج سر رسید بازار آتی سکه در بورس کالای ایران به تبعیت از اونس با روند نزولی قیمت رو به رو شد، بر این اساس سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 205 هزار تومان، کاهش 0/6درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 242 هزار تومان افت 0/39درصدی را به ثبت رساند. از طرفی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 285 هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت منفی 0/67 درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و 328 هزار تومان معامله و با کاهش 0/81 درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 374 هزار تومان معامله شد و نسبت به روز یکشنبه افت1/02 درصدی را به ثبت رساند.

    توجه سکه به اونس

    به این ترتیب در روزی که نوسان دلار مدیریت شد، سکه تمام بهار آزادی نیز در برابر پایین رفتن از مرز یک میلیون و 200 هزار مقاومت کرد و در نهایت با قیمت یک میلیون و 202 هزار تومان به کار خود پایان داد.

    این در شرایطی است که سکه‌های کوچک‌تر در مسیر کاهشی قرار گرفتند، به طوری که روز دوشنبه، نیم سکه 6 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 675 هزار تومان رسید. ربع سکه نیز با 6 هزار تومان افت به قیمت 375هزار تومان رسید.

    برچسب ها