عصر خودرو

سید رضا نوروززاده تاکید کرد:

ضرورت خروج شرکت های زیانده بدون خریدار از واگذاری ها

عصر بازار: رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: ایدرو چهار طرح ایجاد کارخانه لاستیک، طرح بیواتانول سوختی، تولید الیاف شیشه و تولید لوله های بدون درز CRA و چند طرح در زمینه صنایع پیشرفته و انرژی های نو را در دست اجرا دارد.

ضرورت خروج شرکت های زیانده بدون خریدار از واگذاری ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، سید رضا نوروززاده در پاسخ به این پرسش که چند طرح مهم ملی (صنعت سنگین و مادر) در دست اجرا دارید؟، اظهار داشت : این سازمان طرح های بزرگی همچون اجرای فاز های 14 و 17 و 18  در میادین گازی پارس جنوبی  را رهبری می کند، تولید پلی پروپیلن از گاز طبیعی را در دست اجرا دارد و در زمینه صنایع فلزی نیز نظارت و مدیریت  و سهامداری در صنایع خودرو و مدیریت صنایع دریایی از طریق مجتمع کشتی سازی فراساحل( ایزوایکو) و شرکت تعمیرات کشتی عظیم گسترش، مجتمع صنعتی  اسفراین، لوله گستر اسفراین، ماشین سازی تبریز را عهده دار است.

    وی افزود:علاوه بر آن طرح های بزرگ و مهم دیگری را همچون: چهار طرح ایجاد کارخانه لاستیک، طرح بیواتانول سوختی، تولید الیاف شیشه و تولید لوله های بدون درز CRA و چند طرح در زمینه صنایع پیشرفته و انرژی های نو را در دست اجرا دارد.

    نوروززاده در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای توسعه و نوسازی صنایع فرسوده کشور در دست دارید؟ افزود : اعتقاد ما این است که نوسازی باید شامل تمامی فرآیندهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باشد تا موجب ارتقاء بهره‌وری وتوسعه کل زنجیره ارزش آن صنعت شود و اهداف توسعه مدیریت را نیز دنبال کند.

    معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید شرکت های زیانده و فرسوده در صورت نبود خریدار، به مدت حداقل 5 سال از فهرست واگذاریها خارج شوند گفت: ضرورت دارد اختیار و مالکیت این دست از شرکت ها در اختیار سازمان مادر تخصصی باشد تا بتوانند با روش های مختلف از جمله فروش اموال مازاد، مشارکت با بخش های غیر دولتی و روش های گوناگون تامین منابع مالی نسبت به اصلاح و نوسازی فنی و ساختاری آنها اقدام و بنگاههای سود دهی را برای واگذاری به بخش خصوصی آماده کنند.

    برچسب ها