عصر خودرو

پوتین از فروش سهام شرکت های نفتی روسیه به خارج استقبال کرد

عصر بازار- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از خرید سهام شرکت های نفتی روسیه و تملک آن با سرمایه گذاری خارجی استقبال کرد و آن را زمینه سودمندی دو سویه برای خریداران و فروشندگان خواند.

پوتین از فروش سهام شرکت های نفتی روسیه به خارج استقبال کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری روسیه در دیدار با عبدالله بن محمد بن سعود آل ثانی مدیر صندوق سرمایه گذاری استراتژی قطر، اقدام این شرکت در خرید 19،5درصد سهام مجموعه دولتی روس نفت را ارزشمند خواند.
    کاخ کرملین روز پنجشنبه نوشت: پوتین در این دیدار که دیشب انجام شد گفت، اطمینان می دهم فرصت های تجاری خریدار سهام نفتی توسعه می یابد. پس از این معامله نیز ارزش سهام روس نفت 18 درصد رشد کرد و به این ترتیب سود نصیب شریک جدید شد.
    پوتین گفت: شرکای قطری در استخراج ذخایر هیدروکربنی (نفت و گاز) در روسیه مشارکت می کنند و شرکت گلنکور نیز قراردادهای بلند مدتی خواهد داشت و روس نفت هم علاقه مند به همکاری های بلندمدت با این دو شرکت است.
    صندوق مالی سرمایه گذاری قطر اواسط آذر ماه از خرید بخشی از سهام روس نفت به عنوان یکی از مهم ترین قراردادهای نفتی طی سالیان اخیر در روسیه خبر داد.
    بنا به گزارش های مربوط به این معامله، صندوق سرمایه گذاری استراتژی قطر با همکاری شرکت سوئدی گلنکور فعال در عرصه نفتی و بازار جهانی انرژی فسیلی، 19،5 درصد سهام روس نفت را به ارزش 10 میلیارد و 500 میلیون یورو خریداری کرد.
    روس نفت از بزرگترین شرکت های نفتی روسیه 202 میلیون و 800 هزار تن نفت خام در سال 2015 تولید کرد و همچنین ذخایر اکتشاف شده این شرکت حدود چهار میلیارد و 700 میلیون تن یا 34 میلیار و 500 میلیون بشکه ارزیابی شده است.

    برچسب ها