عصر خودرو

تولید پروپان و بوتان فاز ١٩ پارس جنوبی آغاز شد

عصر بازار- مجری فاز١٩پارس جنوبی گفت: واحدهای تولید پروپان و بوتان فاز ١٩پارس جنوبی باهدف تکمیل زنجیره ارزش در این فاز، به بهره برداری رسید.

تولید پروپان و بوتان فاز ١٩ پارس جنوبی آغاز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز چهارشنبه به نقل از حمیدرضا مسعودی افزود: ردیف نخست واحدهای ١١٣، ١١٤ و ١١٥ (LPG Treatment) از روز گذشته وارد مدار تولید شده و هم اکنون از هرکدام از این واحدها، ١٤ تن پروپان و ١٤ تن بوتان در ساعت تولید می شود.

    وی اضافه کرد: بهره برداری زودهنگام از این واحدها باعث شده تا فاز١٩ در چرخه تولید یکی از مهمترین هیدروکربورهای گازی قرار گرفته و گامی مهم در تکمیل زنجیره ارزش در این فاز برداشته شود.

    وی با اشاره به اینکه فاز ١٩ با توان تولید گاز شیرین به ظرفیت اسمی خود نزدیک می شود، ادامه داد: تا پایان بهمن ماه، ردیف چهارم پالایشگاه این فاز راه اندازی شده و به این ترتیب تمامی چهار ردیف شیرین سازی پالایشگاه این فاز توان تولید گاز در سطح تعریف شده را خواهند داشت.

    مجری فاز ١٩ پارس جنوبی با اشاره به اینکه سکوی 19 ای بطور کامل در حال بهره برداری است، گفت: هم اکنون روزانه حدود ١٦ میلیون متر مکعب گاز از این سکو و ١٤ میلیون متر مکعب گاز ترش فازهای ٦تا٨ در این فاز شیرین سازی و در مجموع روزانه ٢٨ میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری ارسال می شود.

    مسعودی به زمان بارگیری و نصب آخرین عرشه فاز ١٩ اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم تا پایان بهمن ماه، مراحل بارگیری و حمل سکوی 19بی به سمت موقعیت مخزن این فاز آغاز شود.

    برچسب ها