عصر خودرو

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

تیم ATR برای مذاکره نهایی فردا وارد تهران می شود

عصر بازار- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای ATR هنوز به امضا نرسیده است و این کمپانی برای مذاکرات نهایی فردا وارد تهران می شود، گفت: هر رسانه ای و هر شخصی که مدعی است اسناد و مدارکی از من، خانواده ام، اقوام و دوستانم در اختیار دارد مبنی اینکه نفع شخصی در قراردادهای خرید هواپیما برده‌ام، آنرا منتشر سازد.

تیم ATR برای مذاکره نهایی فردا وارد تهران می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، اصغر فخریه کاشان با بیان اینکه قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای ای. تی. آر هنوز نهایی نشده است، اظهار داشت: به عنوان یکی از اعضای تیم مذاکره اعلام می کنم هنوز این قرارداد به امضا نرسیده است.

وی با بیان اینکه تیم ای. تی. آر برای ادامه مذاکرات دوشنبه – چهارم بهمن- وارد تهران می شوند، ادامه داد: در این دور جدید، محور مذاکرات نحوه همکاری در ساخت برخی از قطعات است. این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد که در آینده چگونه در ساخت برخی از قطعات می توانیم همکاری داشته باشیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر در کشورمان ظرفیت‌هایی برای ساخت برخی از قطعات وجود دارد که در حال بررسی هستیم، همکاری با ای . تی. آر برای فعالسازی این ظرفیت‌ها چگونه می‌تواند شکل بگیرد. البته هنوز شکل همکاری مشخص نشده است اما در حال تلاش هستیم که یک چارچوبی برای همکاری هایمان در این حوزه  تعریف کنیم.

وی درباره رسانه هایی که سعی دارند، قرارداد خرید هواپیما را مبهم نشان دهند، گفت: مجموع رقم قراردادهای خرید هواپیما از بویینگ و ایرباس برای 200 فروند هواپیما، نزدیک به 18 میلیارد دلار است که این رقم را اعلام کرده‌ایم اما رسانه هایی که اصرار بر مبهم بودن قرارداد دارند، به دنبال اهدافی چون بی اثر خواندن برجام و دستاوردهای دولت هستند.

فخریه کاشان درباره انتشار شایعاتی مبنی بر منفعت شخصی وی از انعقاد قراردادهای خرید هواپیما از ایرباس، بویینگ و ای. تی. آر تاکید کرد: هر رسانه ای و هر شخصی که  مدعی است اسناد و مدارکی از من، خانواده ام، اقوام و دوستانم در اختیار دارد مبنی  اینکه نفع شخصی در قراردادهای خرید هواپیما برده‌ام، آنرا  منتشر سازد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کسانی که می توانند ثابت کنند، بنده در قراردادهای خرید هواپیما نفعی برده‌ام و یا مبلغی را دریافت کرده و یا اینکه کسی مبلغی را تعهد کرده که چند سال آینده به من یا اطرافیانم پرداخت کند، مجاز هستند که در هر رسانه ای این اسناد را منتشر کند.

وی تاکید کرد: اگر مدارک و اسنادی نه تنها بر علیه من بلکه خانواده ام، اقوام و تیم مذاکره کننده هواپیما در اختیار دارندکه نشان می دهد که در این قراردادها  یک ریال به ما پرداخت شده، موظف هستند که اخلاقا و شرعا آن اسناد  را به جراید اعلام و ارائه کنند.   

فخریه کاشان گفت: من با خدای خود معامله می کنم و به این شایعات توجهی ندارم چراکه در این معاملات آنقدر محکم کاری کرده ایم و تمهیدات اندیشده ایم که امروز می توانیم با این قدرت حرف بزنیم.

فخریه کاشان با بیان اینکه دو فروند هواپیمای ایرباس 330 وارد ناوگان ایران ایر می شود، گفت: هواپیماهای 330 از مدل هواپیماهای 330 و پهن پیکر هستند که برای پروازهای خارجی از آنها استفاده خواهد شد. هواپیماهای ایرباس 321 هم می توانند برای انجام پروازهای خارجی استفاده شوند اما برنامه ریزی ایران‌ایر به این نحو بوده که در مرحله اول نیازهای داخل را برطرف سازد.

برچسب ها