عصر خودرو

قطار اقتصاد جهانی در حال خروج از ریل؛

حال یورو خوش نیست!

عصر بازار- بر اساس آمارهای به دست آمده از رشد اقتصادی جهان در سال‌های اخیر، اقتصاد همچنان در شوک بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی مانده است.

حال یورو خوش نیست!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، همچنان رشد اقتصاد جهانی بعد از بحران مالی سال 2008 میلادی از شوک بیرون نیامده و با کندی پیش می‌رود.

    این در حالی است که رشد اقتصاد جهانی در سال گذشته میلادی با رسیدن به 3.1 درصد، به عنوان کمترین رقم از سال 2008 و 2009 میلادی به بعد محسوب می‌شود.

    همچنین روند ضعیف اقتصادی در اقتصادهای نوظهور بیشتر قابل دیدن است، ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی جهانی در سال 2016 میلادی به 2.1 درصد برسد.

    بر اساس تحلیل‌های انجام گرفته در نیمه نخست سال جاری میلادی بر روی اقتصادهای صنعتی و پیشرفته؛ به دلیل کاهش حجم سرمایه‌گذاری، نامساعد بودن فضای کسب و کار و نیز عملکرد ضعیف در تجارت خارجی، اقتصاد آنها هم با کندی پیش خواهد رفت.

    همچنین حال و هوای اقتصادی منطقه یورو نیز ناخوش گزارش می‌شود و برآوردهای انجام گرفته نشان می‌دهد که رشد اقتصادی قاره سبز در سال 2016 میلادی 1.7 درصد باشد؛ این درحالی است که میزان رشد اقتصادی منطقه یورو در سال 2015 میلادی 2.1 درصد ثبت شده بود.

    کارشناسان مسائل اقتصادی بر این باور هستند که اقتصادهای نوظهور نیز در سال های اخیر ضرب‌آهنگ رشد اقتصادی خود را از دست داده‌اند و رشد اقتصادی 7.5 درصدی آنها در سال 2010 میلادی  به رشد اقتصادی 4 درصد در سال 2015 میلادی تبدیل شده است.

    بر همین اساس، کارشناسان بازار معتقد هستند که قطار اقتصاد جهانی در حال خارج شدن از ریل خود است.

    برچسب ها