عصر خودرو

وزیر نیرو:

ارمنستان زمینه‌ساز حضور بخش خصوصی ایران در بازار اوراسیاست

عصر بازار- وزیر نیرو، ارمنستان را زمینه ساز حضور بخش خصوصی ایران در بازار اوراسیا دانست و گفت: با اجرای زیرساخت‌های انتقال برق، ظرفیت مبادله برق بین دو کشور ایران و ارمنستان از ۳۰۰ به ۱۲۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد

ارمنستان زمینه‌ساز حضور بخش خصوصی ایران در بازار اوراسیاست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نیرو، چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان صبح امروز (دوشنبه) با حضور «حمید چیت چیان» وزیر نیرو و «آشوت مانوکیان» وزیر زیرساخت انرژی و منابع طبیعی جمهوری ارمنستان آغاز به کار کرد.
    حمید چیت چیان در مراسم آغاز به ‌کار این اجلاس با اشاره به روابط خوب دو کشور در سطح سیاسی و اقتصادی گفت: روابط ایران و ارمنستان همواره در سطح مطلوبی بوده که امید است اجلاس چهاردهم زمینه تعمیق همکاری های دوستانه بیشتر را فراهم کند.
    وی افزود: اجرای پروژه هایی مانند خط سوم انتقال برق، کریدور برق شمال جنوب و توافق های متعدد در حوزه گاز و پتروشیمی در طول سال های گذشته و حال، تا حدودی بیانگر روابط گرم و دوستانه میان دو کشور همسایه است.
    چیت چیان ابراز امیدواری کرد که با بررسی دقیق و برنامه ریزی های منسجم در اجلاس شاهد تعمیق روابط دو کشور و اجرای طرح های بزرگی نظیر کریدور جاده ای شمال جنوب و خط ریلی خلیج فارس- دریای سیاه در آینده نزدیک باشیم.
    وی با اشاره به سفر پیش روی رییس جمهوری به ارمنستان گفت: امیدوارم این اجلاس بتواند فرصت های ارزشمندی برای دستیابی به توافق های دوجانبه در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی همسنگ با روابط بسیار خوب سیاسی ایجاد کند.
    وزیر نیرو افزود: برگزاری منظم اجلاس کمیسیون مشترک و دیدارها، موجب تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور شده و تاثیر مثبتی بر رشد همکاری ها و شناخت فرصت های کاری و سرمایه گذاری خواهد داشت.
    وی تاکید کرد: باید درصد بالایی از مبادلات تجاری به فعالان بخش خصوصی دو کشور اختصاص داده شود تا با فعال سازی اتاق های بازرگانی دو کشور، نمایندگان دو طرف حمایت کامل خود را از همکاری بخش خصوصی دو کشور دریغ نکنند.
    وزیر نیرو افزود: با جدیت و تلاش مسئولان دو کشور، کار ساخت دکل های خط سوم انتقال برق که ظرفیت مبادله برق بین دو کشور را از 300 به 1200 مگاوات افزایش می دهد، آغاز شده و امید است، این پروژه بتواند با حمایت مسئولان دو کشور در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسد.
    وی گفت: شرایط مساعدی برای فعالیت تازه و همکاری دو کشور در بخش های مختلف تجاری و اقتصادی از جمله در زمینه ارتباطات جاده ای، خطوط ریلی و هوایی، کشاورزی و دامپروری، گردشگری، آب و برق، معدن و ... فراهم شده و چنانچه دولت ارمنستان شرایط لازم برای حضور جدی بخش خصوصی ایران در بازار اورآسیا را فراهم کند، موثر واقع خواهد شد.

    برچسب ها