عصر خودرو

کرباسیان خبر داد:

اتمام خام فروشی سنگ آهن تا پایان سال ۹۵

عصر بازار: در حال حاضر دو هیات از ایمیدور برای تامین فاینانس پروژه های فولاد نیریز و شادگان در چین است که امیدواریم گره های مالی باز شوند و پروژه ها مجددا فعال شوند.

اتمام خام فروشی سنگ آهن تا پایان سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مهدی کرباسیان با بیان اینکه در برنامه ششم خط ویژه ای برای معادن فراهم شده اظهار داشت:  در بخش اکتشاف عناصر نادر خاکی از سال گذشته فعالیت هایی شروع شده و بودجه خوبی هم برای آن در نظر گرفته ایم.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر که تا پایان سال 95 از حوزه خام فروشی سنگ آهن جدا خواهیم شد، افزود: در آینده نزدیک با بهره برداری از کارخانه های تولید کنسانتره و گندله به سمت تولید آهن اسفنجی و شمش حرکت خواهیم کرد.

    کرباسیان ادامه داد: همچنین به زودی آلومینیوم جاجرم مجددا فعال خواهد شد و آلومینیوم جنوب هم با همکاری چینی ها راه اندازی خواهد شد.

    وی با بیان اینکه کل فاینانس چینی ها برای مجموعه های فولادی ما 1 میلیارد و 800 میلیون یورو است گفت: آهن اسفنجی ما با قوت پیش می رود و پیش بینی می شود حداقل 2 بخش از آهن اسفنجی تا پایان سال به بهره برداری برسد .

    کرباسیان با انتقاد ازعدم همکاری چینی ها در 7 طرح فولادی تصریح کرد: در حوزه فولاد در ده ماهه گذشته طرف چینی  با ما همراهی لازم را نکرد و کارها جلو نرفت البته مقامات عالی رتبه چینی هشدارهای لازم را به شرکت های طرف قرارداد با ایمیدرو داده اند.

    وی افزود: در حال حاضر دو هیات از ایمیدور برای تامین فاینانس پروژه های فولاد نیریز و شادگان در چین است که امیدواریم گره های مالی باز شوند و پروژه ها مجددا فعال شوند.

    برچسب ها