عصر خودرو

وزیر راه در شانگهای مطرح کرد

استقبال از مشارکت شرکت‌های خارجی در طرح توسعه بنادر ایرانی

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی در دیدار با مدیرعامل شرکت اپراتور بندر شانگهای با اعلام این که از کلیه شرکت‌های معتبر خارجی دعوت می‌کنیم تا در یک فضای رقابتی در پروژه‌های ایران مشارکت کنند، گفت: درصدد هستیم بنادر شهید رجایی و چابهار را توسعه داده و ظرفیت‌های آن‌ها را افزایش دهیم.

استقبال از مشارکت شرکت‌های خارجی در طرح توسعه بنادر ایرانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی، وزیر راه وشهرسازی کشورمان در جریان سفر به چین به شهر شانگهای رفت و با مدیرعامل شرکت اپراتور بندر شانگهای دیدار و گفتگو کرد.

    آخوندی در این دیدار از برنامه‌های توسعه بنادر ایران به‌ویژه در خلیج‌فارس و دریای عمان خبر داد و افزود: ما براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صدد هستیم با توجه به کریدورهای موجود و نیز استفاده از پتانسل‌های موجود در بخش‌ حمل ونقل ترکیبی بنادر شهید رجایی و بندرعباس و بندر چابهار را توسعه داده و ظرفیت‌های آن‌ها را افزایش دهیم.

    وی افزود: از کلیه شرکت‌های معتبر خارجی دعوت می‌کنیم تا در یک فضای رقابتی در پروژه‌های مذکور مشارکت کنند.

    آخوندی در بازدید از بندر شانگهای با مدیران شرکت‌های معتبر چینی فعال در بخش‌های زیرساخت، سازندگان مطرح و معتبر کشتی‌سازی، تاورکرین و نیز شرکت‌های فعال در زمینه ارتباطات و مخابرات و سیگنالینگ در بخش‌های زیرساخت ریلی، دریایی و جاده‌ای و شرکت‌های سازنده تاسیسات و تسهیلات بندری و فراساحلی که پروژه‌هایی را در سطح بین‌المللی با موفقیت انجام داده‌اند دیدار و گفتگو کرد.

    در این دیدارها وی بر لزوم انتقال دانش و فن‌آوری،‌ استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و نیز ارائه بسته‌های پشتیبانی مالی در کنار خدمات فنی توسط شرکت‌های مشارکت‌کننده در پروژه‌های زیرساخت ایران در یک فضای کاملا رقابتی تاکید کرد.

    همچنین در این دیدار خانم لیندا چان مدیرعامل شرکت اپراتور بندر شانگهای ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون شرکت و فعالیت‌های آن در کشورهای مختلف جهان گزارشی از روند فعالیت بندر شانگهای و ترمینال‌های مختلف آن و نیز فعالیت‌های مربوط به بارگیری و تخلیه بار توسط کشتی‌ها ارائه کرد.

    وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه روز دوشنبه 24 آبان ماه جاری با هدف گسترش مناسبات همکاری در بخش های شهرسازی و حمل و نقلی در راس هیاتی وارد پکن پایتخت چین شد.

    وی در مدت سه روز اقامت در این شهر علاوه بر دیدار با «چن زنگ گائو» (CHEN ZHENGGAO) وزیر مسکن و توسعه مناطق شهری و روستایی، «لی شیائو پینگ» (LI XIAOPENG) وزیر حمل و نقل و «جین لیچون» رئیس بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا (AIIB) با مدیران و مسئولان شرکت های معتبر فعال در حوزه حمل و نقلی چین نیز ملاقات کرد.

    آخوندی و هیات همراه همچنین در بازدیدهای خود در پکن، از شرکت مهندسی راه آهن چین (crec) به عنوان بزرگترین شرکت دولتی زیر ساختی و مرکز کنترل ترافیک این شهر بازدید کردند.

    وزیر راه و شهرسازی کشورمان روز سه شنبه نیز در نشستی که با حضور بیش از 200 تن از نمایندگان و فعالان حوزه حمل و نقل چین و همچنین مدیران ارشد شرکت های چینی مرتبط با این حوزه در محل سفارت جمهوری اسلامی در شهر پکن برگزار شد، فرصت های سرمایه گذاری در این بخش ها را در ایران تشریح کرد.

    برچسب ها