عصر خودرو

برگزیت تأثیر منفی‌ بر اقتصاد اروپا ندارد؛

بهبود شاخص‌های اقتصادی کشورهای اتحادیه اروپا

عصر بازار- وضعیت اقتصادی اتحادیه اروپا در ماه اکتبر نسبت به ماه سپتامبر، بهبود بیشتری یافته و انتظارات تورمی نیز در منطقه یورو کاهش پیدا کرده است.

بهبود شاخص‌های اقتصادی کشورهای اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، تحقیق ماهیانه کمیسیون اروپا نشان می‌دهد که تمایلات اقتصادی منطقه یورو بیشتر از چیزی که در ماه اکتبر انتظار می‌رفت، بهتر شده است و خوش‌بینی فزاینده‌ای در خصوص وضعیت صنعت و خدمات وجود دارد.

    کمیسیون اروپا بیان کرد که شاخص تمایلات اقتصادی از 104.9 در ماه سپتامبر، به 106.9 در ماه اکتبر رسیده است. این در شرایطی است که بازار انتظار کم شدن این میزان به 104.8 را داشت.

    شاخص فضای کسب‌ و کار نیز که توسط کمیسیون اروپایی محاسبه می‌شود از 0.44 در ماه سپتامبر به 0.55 در ماه اکتبر رسیده که این میزان نشان‌دهنده بالاترین حد این شاخص از ماه ژوئیه سال 2011 است.

    انتظارات قیمت فروش در بین تولیدکنندگان نیز از صفر در ماه سپتامبر به 0.55 در ماه اکتبر رسیده است و به میزان متوسط این شاخص یعنی 4.7 نزدیک شده است. با این‌ حال در میان مصرف‌کنندگان، انتظارات تورمی همچنان ثابت باقی‌مانده و از 4.7 در ماه سپتامبر به 4.3 در ماه اکتبر کاهش‌یافته است.

    این شاخص‌ها نشان می‌دهد که وضعیت اقتصادی منطقه یورو باوجود پیش‌بینی‌های قبلی در مورد کاهش یافتن شاخص‌ها و به وجود آمدن بحران بعد از جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا، همچنان در وضعیت خوبی قرار دارد.

    برچسب ها