عصر خودرو

ضرورت رعایت ملاحظات حقوقی در انعقادقراردادها

پیش‌بینی بهبود وضعیت بورس بااتمام بررسی برجام

عصر بازار: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ضرورت دارد در قراردادهای اقتصادی باشرکت‌های خارجی ملاحظات حقوقی بین المللی رعایت شود، گفت: با اتمام بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی و کنگره آمریکا و نهایی شدن این موضوع وضعیت بورس کشور بهبود می یابد.

پیش‌بینی بهبود وضعیت بورس بااتمام بررسی برجام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، محمدحسن نژاد درباره سفر هیات‌های اقتصادی کشورهای مختلف به ایران گفت:ایران همواره با کشورهای مختلف دارای روابط اقتصادی بوده و دراین زمینه گذشته چراغ راه آینده باید باشد.

    دست‌یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی تنها راه پیشرفت کشور در حوزه اقتصاد

    نماینده مردم مرند و جلفا درمجلس شورای اسلامی دراین رابطه ادامه داد: تعامل اقتصادی با کشورهای خارجی خوب است اما تمرکز ما باید روی توان داخلی باشد و نکته مهم این است تنها راه پیشرفت کشور در حوزه اقتصاد، دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی است.

    این نماینده مردم درمجلس نهم تصریح کرد: درانعقاد قراردادهای اقتصادی با هیات های خارجی‌ باید به لحاظ حقوقی رعایت شود که مانع عمل نکردن خارجی ها به تعهداتشان باشد.

    حسن نژاد افزود:افزایش واردات درپساتحریم به رشد اقتصادی کشور منجر نمی شود،اما می توان با اتخاذ تدابیر تلاش کرد،سرمایه‌های خارجی را بیشتر جذب کرد که این موضوع رشد اقتصادی را در پی خواهد داشت.

    وی گفت: درانعقاد قراردادهای بین المللی باید تلاش کرد قرارداد انحصاری منعقد شود؛بطورمثال شرکت های خارجی باید بپذیرند که یک کالا را مخصوصا در ایران تولید کنند،انجام این مهم باعث می شود در آینده اگر قصد کارشکنی در اجرای تعهداتشان را داشتند به دلیل ذی نفع بودن خود نتوانند به مفاد قرارداد عمل نکنند.

    پیش بینی بازار بورس کشور درآینده

    حسن نژاد درخصوص وضعیت بورس تاکید کرد: پیش بینی می شد وضعیت بازاربورس با توافق هسته ای بهتر بشود اما تا الان این وضعیت مطلوب نشده است.  

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با تاکید بر لزوم تقویت بخش تولید کشور، یادآور شد: پیش بینی می شود با اتمام بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی و کنگره آمریکا و نهایی شدن این موضوع وضعیت بورس بهبود یابد./

    برچسب ها