عصر خودرو

سازمان هواپیمایی:

مذاکرات ایران با ایرباس و بوئینگ سیاسی نیست

عصر بازار- رئیس سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد: مذاکرات قراردادی با دو شرکت هواپیمایی ایرباس و بویینگ باید در فضایی آرام و خارج از اظهارنظرهای سیاسی ادامه یابد.

مذاکرات ایران با ایرباس و بوئینگ سیاسی نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده اظهار نظرهای سیاسی در خصوص مذاکرات قراردادی با ایرباس و بویینگ را مناسب ندانست و گفت: مذاکرات کاملا کارشناسی است و نمی‌توان در فضای سیاسی به آن پرداخت، قصد ما نیز ادامه مذاکره در فضایی آرام و خارج از چارچوب‌های سیاسی است.

    رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه با ورود هواپیماهای نو فرودگاه‌های کشور وارد فضای جدیدی می شوند، ادامه روند گذشته را به صلاح ندانست و گفت: باید در مسیر تخصصی به حمل و نقل هوایی پرداخته شود و در همین راستا قرار گرفتن در چارچوب‌های سیاسی به ما ضرر خواهد زد، همانطور که در طول سال‌های گذشته ورود مسایل سیاسی به این حوزه ضررهای جبران ناپذیری وارد کرده است.

    به گفته عابدزاده در طول سال‌های گذشته نزدیک 20 مورد تغییرات در سازمان هواپیمایی داشتیم و چنین اتفاقی در حمل و نقل هوایی و به خصوص در سازمان هواپیمایی کشوری که ساختار نظارتی دارد، غیر قابل قبول و روشی مردود شده است.

    وی با توضیح اینکه بی‌ثباتی بزرگترین آفتی است که برای مجموعه سازمان هواپیمایی ما اتفاق افتاده است، بیان کرد: اصولا در سازمان‌های نظارتی مثل سازمان هواپیمایی ثبات وجود دارد و اگر به کشورهای منطقه هم نگاه کنید اکثرا سازمان هواپیمایی کشورشان دارای ثبات بودند. درحال حاضر هم در ترکیه و هم در سایر کشورهای منطقه این سیاست دنبال می‌شود.

    رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که در خود ایکائو هم که سایر کشورها موظف به اعمال روش های آن در کشورهایشان هستند به ندرت تغییری داده می‌شود ولی در کشور ما همواره در این 30 ساله با تغییر مدیریتی در این حوزه مواجه بوده‌ایم.

    عابدزاده در پاسخ به این سوال که تغییرات فعلی در مجموعه سازمان هواپیمایی در دوره جدید آیا در تضاد با سیاست ثباتی که بر آن تاکید دارید، نیست، تاکید کرد: تغییرات در سازمان هواپیمایی در دوره جدید بر پایه سیاست‌ جوان‌گرایی است نه تغییرات مدیریتی و  قصد داریم چارت انسانی سازمان را به نحوی طراحی کنیم که بتوان مدیران قابل بهره‌وری داشت و  قابلیت اداره سازمان را در سال های طولانی داشته باشند.

    برچسب ها