عصر خودرو

شفاف سازی "اتکام" در خصوص پیش بینی درآمد هر سهم سال ۹۶

عصر بازار- شرکت بیمه اتکائی امین با نماد معاملاتی "اتکام" در ارتباط با اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ شفاف سازی کرد.

شفاف سازی "اتکام" در خصوص پیش بینی درآمد هر سهم سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در خصوص هزینه خسارت شرکت، باتوجه به اینکه هزینه خسارت متشکل از دو آیتم خسارت پرداختی و(افزایش/کاهش) ذخایر خسارات معوق می باشد، میزان خسارت پرداختی با در نظر گرفتن رشد درآمد با 25  درصد افزایش در سال مالی منتهی به پایان شهریور 96 پیش بینی گردیده است.

    از طرف دیگر افزایش میزان خسارتهای معوق  اعلامی از سوی شرکتهای بیمه واگذارنده در 9 ماهه سال مالی مذکور مربوط به برخی حوادث با سوابق وقوع اندک طی چند سال اخیر از جمله غرق شدن شناور کشتیرانی ج.ا.ا و خسارت سنگین شرکت توسعه بهار تجارت بوده است، لذا با در نظر گرفتن این موضوع افزایش ذخیره خسارت معوق با ملاک قرار دادن الگوی وقوع خسارت یک دوره یکساله بتنهایی، منطقی به نظر نمی رسد بدین جهت ذخیره خسارت معوق با حدود 10 درصد افزایش نسبت به میانگین افزایش ذخایر خسارت معوق شرکت طی پنج سال اخیر پیش بینی گردیده است.

    با در نظر گرفتن ضریب خسارت پنج سال اخیر شرکت (که حدود 60 درصد می باشد) پیش بینی ضریب خسارت 60 درصد در سال مالی 96 با فرض شرایط عادی منطقی به نظر می رسد.

    براساس این گزارش، در سال مالی منتهی به 31/06/95 درآمد ناشی از سپرده گذاریها نزد بانکها با فرض کاهش نرخ سود سپرده‌ها(نرخ رسمی اعلامی بانک مرکزی) پیش بینی شده که در سال مالی مزبور شرکت موفق شده با نرخ های بالاتری سپرده گذاری نماید و درآمدها بیشتر تحقق یافته است.

    همچنین در سال مالی 96 درآمدهای مزبور تا تاریخ سررسید سپرده ها با نرخ های قراردادی فی مابین با بانکها و پس از تاریخ سررسید سپرده ها با نرخ های رسمی بانک مرکزی و به میزان 15 درصد پیش بینی شده و این امر موجب کاهش پیش بینی سود سپرده ها نزد بانکها نسبت به سال قبل شده است.

    برچسب ها