عصر خودرو

چین عامل اصلی افت بازارها در دو دهه اخیر:

نفس ها در سینه حبس شد

عصر بازار: چین، به عنوان یکی از مقصرات اصلی سقوط بازارها در دو دهه اخیر شناخته شد.

نفس ها در سینه حبس شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، سرمایه گذاران در جهان دیروز پس از پشت سر گذاشتن بدترین و منفی ترین روز معاملاتی در سال های اخیر، نفس های خود را حبس کردند تا برای روز بعدی بتوانند اکسیژن کافی ذخیره داشته باشند.

    نوسانات چین در ماه های اخیر ضربه های بسیار سنگینی را به بازارهای جهانی وارده کرده است و سقوط شاخص های معاملاتی این کشور در ساعات اولیه دیروز، موجب سقوط شدید و دسته جمعی بازارها در آخرین ساعات معاملاتی شد.

    بر اساس این گزارش، نفس ها دیروز با دیدین سقوط شاخص ها یکی پس ازدیگری حبس شد و سهامداران با نگرانی شدید، سقوط سرمایه های خود را تماشاگر شدند.

    سهامداران در نگرانی کامل به سر می برند و امیدوارند بتوانند از غرق شدن در بحران مالی دیگر مانند بحران مالی هشت سال گذشته، نجات پیدا کنند.

    محمد ال عریان، مدیر سابق شرکت پیمکو در این خصوص اظهار داشت: یک بحرانی فراتر از بحران های دیگر در بازارهای جهانی روی داده است و موقعیت برای حضور در بازارهای جهانی بسیار پر تشنج است.

    در این میان، بازار آمریکا با بدترین سقوط خود در چهار سال اخیر رو به رو شد و شاخص داوجونز با افت 588 واحدی معاملات را به پایان برد.

    در این میان، شاخص اس اند پی و نزدک هم هر کدام با افت 10 درصدی نسبت به آخرین رشد اخیر خود همراه شد.

    در بورس لندن، 74 میلیارد پوند از ارزش کل شاخص فوتسی لندن کاسته شد در حالی که شرکت های معدنی در صدر صنایع منفی در این بازار بودند.

    در بازارهای اروپایی نیز ، بدترین روز معاملاتی نسبت به سال 2011 میلادی به ثبت رسید.

    اما شانگهای، منفی ترین روز معاملاتی خود را نسبت به سال 2007 میلادی تجربه کرد و با افت 8.5 درصدی معاملات را به پایان برد.

    برچسب ها