عصر خودرو

افت دسته‌جمعی صنایع بورسی

عصر بازار: روز گذشته با افت ۲۳۰ واحدی شاخص کل بازار سهام (معادل ۳۵/ ۰ درصد) و رسیدن نماگر بازار به رقم ۶۴ هزار و ۶۵۱ واحدی، شاهد روند کاهشی بازدهی در اغلب صنایع بورسی نیز بودیم.

افت دسته‌جمعی صنایع بورسی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به از دنیای اقتصاد، تاپیکو، فارس و رمپنا سه نمادی بودند که دوشنبه بیشترین اثر منفی را در برآورد رقم نهایی شاخص کل از خود برجا گذاشتند. روز قبل از میان 37 صنعت فعال در بورس تنها 7 گروه با افزایش شاخص روبه‌رو شدند و در شرایط عدم تغییر بازدهی 5 گروه، 25 صنعت افت رقم شاخص تا حداکثر یک درصد را تجربه کردند. در میان صنایع بورسی گروه فرآورده‌های نفتی، خودرو و بانک‌ها سردمدار بیشترین حجم و ارزش معاملات در معاملات بورس تهران بودند.

    در حالی که برای چندمین روز متوالی شاهد روند نزولی شاخص در اکثر صنایع بورسی هستیم، اما گروه قند و شکر به بازدهی مثبت خود در این بازار منفی ادامه می‌دهد. به گفته کارشناسان، این گروه تحت تاثیر انتشار اخباری مبنی بر تخصیص سهمیه واردات شکر خام به کارخانه‌های قندی و همچنین رایزنی برای گرفتن مجوز افزایش قیمت 2 هزار و 700 تومانی شکر سفید، با رشد قیمت سهام همراه شده است. صنعت قند و شکر روز گذشته با افزایش 47/ 2 درصدی بیشترین صعود شاخص را در معاملات بورس تجربه کرد. در 7 روز معاملاتی گذشته نیز این گروه با رشد 5 درصدی شاخص روبه‌رو شده است.روند نزولی قیمت‌ها در بازارهای کالایی جهانی (مانند نفت، پتروشیمی، فولاد، فلزات اساسی، سنگ‌آهن و...) تحت تاثیر نگرانی‌ها از کند شدن رشد اقتصادی چین و همزمانی این مساله با رکود اقتصادی کشور، تاثیر منفی بر عملکرد صنایع داخلی از جمله پالایشی‌ها، خودرو، فولاد، پتروشیمی و.. داشته و روند کاهنده بازدهی و سودآوری را در خلال هفته‌ها و ماه‌های اخیر به آنها تحمیل کرده است.

     

    برچسب ها