عصر خودرو

وعده وزیر برای افزایش اوراق خرید مسکن و چالش تراز منابع و مصارف در بانک

عصر بازار- در حالی که وزیر راه و شهرسازی از رایزنی‌ با مسؤولان بانک مسکن برای افزایش عرضه اوراق مسکن خبر می‌دهد شنیده‌ها حاکی از این است که این اقدام به دلیل برابر بودن تراز منابع و مصارف بانک مسکن شدنی نیست.

وعده وزیر برای افزایش اوراق خرید مسکن و چالش تراز منابع و مصارف در بانک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، هفته گذشته عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی درخصوص اینکه مردم گلایه دارند که قیمت اوراق حق تقدم که در فرابورس به فروش می‌رسد بالا است گفته بود در پی این هستیم که میزان عرضه اوراق را افزایش دهیم.

    آخوندی اعلام کرده بود که تا 2 هفته آینده با رایزنی‌ که با بانک مسکن انجام خواهم داد عرضه را افزایش می‌دهیم تا قیمت اوراق در فرابورس مجددا کاهش یابد.

    بنابراین گزارش، ظاهرا رایزنی‌ آخوندی با بانک مسکن در این خصوص انجام شده اما طبق آمارهای استخراج شده از بانک مسکن مشخص شده است که منابع و مصارف بانک مسکن و ضریب تخصیص در این خصوص 200 هزار میلیارد ریال است که همین موضوع کار افزایش عرضه اوراق مسکن را در بن‌بست قرار داده است.

    بر این اساس اگر عرضه اوراق مسکن بخواهد در فرابورس افزایش یابد بانک مسکن ناگزیر است از سایر منابع و حساب‌ها منابع بیشتری را در نظر بگیرد.

    طبق شنیده‌ها هنوز رایزنی‌ آخوندی در این خصوص نتیجه نداده است چرا که امکان افزایش عرضه اوراق با این منابع وجود ندارد.

    براساس شنیده‌ها تا 2 هفته آینده قرار است تسه مرداد ماده وارد بازار شود و شاید این اقدام تا حدودی قیمت اوراق حق تقدم را که در حال حاضر بین 95 هزار تا حدود 99 هزار تومان است را کاهش دهد.

    برچسب ها