عصر خودرو

لزوم سرعت بخشیدن به افزایش سرمایه شرکت‌ها در بورس

عصر بازار: کارشناس بازار سرمایه گفت: ‌سرعت بخشیدن به پذیرش افزایش سرمایه‌ها یکی از مواردی مهمی است که بورس باید آن را برای رسیدن به شرایط متعادل دنبال کند.

لزوم سرعت بخشیدن به افزایش سرمایه شرکت‌ها در بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابراهیم هشی کارشناس بازار سرمایه در خصوص فرآیند افزایش سرمایه شرکت‌ها در بورس گفت‌: یکی از موانع اصلی افزایش سرمایه شرکت‌ها در بازار سرمایه، زمانبر بودن فرآیند آن و توقف طولانی نمادها پس از انجام افزایش سرمایه است.

    وی در ادامه افزود:‌ طولانی بودن فرایند افزایش سرمایه شرکت‌ها یکی از مشکلات شرکت‌ها و سهامداران است؛ چرا که عامل زمان نقشی مهمی در وضعیت اقتصادی شرکتها و نیز تصمیمات سهامداران دارد که موجب خروج سرمایه گذاران از سهم‌هایی می شود که برنامه افزایش سرمایه دارند.

    کارشناس بازار سرمایه با بیان یکی از دلایل طولانی بودن این فرایند کندی اجرای قوانین حاکم نظارتی و نیز فرآیند طولانی بروکراسی‌های اداری مرجع صادر‌کننده مجوز است اضافه کرد: ‌سرعت بخشیدن به پذیرش افزایش سرمایه‌ها یکی از مواردی‌ است که بورس باید آن را دنبال کند.

    هشی در پایان خاطر نشان کرد: نگارش نامناسب طرح‌های توجیهی و نیز سابقه بد برخی از ناشران در عدم استفاده سرمایه در محل مصارف هم یکی دیگر از دلایلی است که موجب عدم پیشرفت طرح‌های نیمه‌کاره شرکت‌ها شده و باعث می‌شود سهامداران اقبالی به شرکت‌هایی که برنامه افزایش سرمایه دارند نشان ندهند.

    برچسب ها