عصر خودرو

دیدار مجدد نمایندگان ایرباس با مسئولان وزارت راه;

تلاش فرانسه برای فروش هواپیما به ایران ادامه دارد‌

عصر بازار- در ادامه مذاکرات ایران با کمپانی سازنده هواپیما ایرباس، امروز نمایندگان ‌ایرباس‌ با مسئولان وزارت راه و شهرسازی و شرکت هواپیمایی ایران‌ایر دیدار می‌کنند.

تلاش فرانسه برای فروش هواپیما به ایران ادامه دارد‌
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، امروز هیأتی متشکل از ‌نمایندگان و مقامات کمپانی سازنده هواپیما ایرباس، در راستای تکمیل مذاکرات خود با ایران برای فروش هواپیماها‌، با مسئولان وزارت راه و شهرسازی‌ دیدار می‌کنند.

    بنابراین گزارش ‌‌در پیش‌قراردادی که سال گذشته و پس از برجام به امضاء رسید، مقرر شد ایران‌ایر‌ تعداد 118 فروند هواپیما از کمپانی ایرباس خریداری کند.

    در این پیش‌قرارداد‌ مقرر شد ‌‌118 فروند انواع هواپیمای ایرباس‌ شامل 45 فروند‌ ایرباس 321 و 320، 45 فروند‌ ایرباس 330، 16 فروند‌ ایرباس 350 و 12 فروند‌ ایرباس 380 پهن‌پیکر‌ برای ایران‌ایر خریداری شود و در مدت زمان 5 تا 8 سال در اختیار هما قرار گیرد.

    تأمین مالی ایرباس‌‌ها در قالب فاینانس خواهد بود که فخریه کاشان، (قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی) چندی پیش به فارس گفت که فاینانسر(تامین کننده مالی) ایرباس‌‌ها را مشخص کرده‌ایم.

    با وجود وعده‌‌های مکرر مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای نهایی شدن این پیش‌قرارداد، هنوز خبری از این موضوع نیست ضمن آنکه ایرباس هم خبری مبنی بر اخذ مجوزهای اوفک را از آمریکا هنوز اعلام نکرده است.

    برچسب ها