عصر خودرو

هواپیماهای بال سنگین در فرودگاه امام (ره)

حضور بزرگترین شرکت مشاور فرودگاهی جهان در ایران

عصر بازار- مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) می گوید:« فرودگاه امام زیرساخت‌های لازم برای نشست و برخاست هواپیماهای بال وسیع را دارد.»

حضور بزرگترین شرکت مشاور فرودگاهی جهان در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، به گفته محمود نویدی، بزرگترین شرکت مشاور فرودگاهی دنیا همزمان با برنامه خرید و وارد شدن هواپیماهای نو طراحی توسعه فرودگاه امام را انجام و اجرایی می‌کند تا همزمان زیرساخت‌های لازم آماده باشد.

    مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ، با اشاره به رشد 19 درصدی اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه در سال 2015 نسبت به سال 2014، در منطقه خاورمیانه و قاره آفریقا، گفت: ارتقای جایگاه فرودگاه امام نتیجه برجام و رشد توریسم است. مسافران خارجی زیادی بعد از توافق کشورمان با 1+5 وارد ایران شده‌اند.

    وی با بیان اینکه بعد از توافق هسته‌ای و باز شدن فضا، توریست بیشتری وارد کشور‌ شد، گفت: در‌حال حاضر با نگاه چشمی هم می‌توان افزایش مسافر و بازگشت نشاط را در فرودگاه حس کرد. این درحالی است که افزایش ایرلاین‌ها هم به افزایش نشست و برخاست‌ها منجر شده است. درحال حاضر چیزی حدود 50 ایرالاین در فرودگاه مشغول فعالیت هستند و در هفته‌های گذشته سه ایرلاین جدید به فرودگاه اضافه شده است.

    نویدی با اشاره به اینکه طرح های توسعه ای در حال انجام با هدف تکمیل زیرساخت ها و بالارفتن کیفیت خدمات دهی فرودگاه درحال انجام است، گفت: با بهره برداری از طرح های درحال ساخت بر ظرفیت پروزاهای فرودگاه امام اضافه خواهد شد.

    امکان نشست و برخاست A380
    مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) هم چنین با بیان اینکه فرودگاه امام زیر‌ساخت های لازم برای ورود هواپیماهای بال وسیع را دارد، تصریح کرد بنابراین امکان نشست و برخاست A380 در فرودگاه وجود دارد و قبلا هم یک مورد‌A380 بر باند فرودگاه امام نشسته است.

    وی با بیان اینکه نباید با بهانه عدم وجو زیرساخت های لازم در فرودگاه های کشور مخالف ورود هواپیماهای نو به کشور شد، گفت: ورود هواپیماهای نو به کشور چیزی حدود ده سال می کشد و ما پیش بینی کرده ایم که قبل از ورود کامل ناوگان جدید زیرساخت ها کامل شود. ساخت باند جنوبی و ترمینال سلام در همین راستا انجام می گیرد. ترمینال سلام در صورت تکمیل برای نشست و برخاست A380 جا دارد. و برای طولانی مدت هم برنامه ریزی شده است.

    نویدی با طرح این سوال که چرا ناکو را به فرودگاه امام خمینی آوردیم،‌گفت: ناکو بزرگترین شرکت مشاور فرودگاهی دنیا است و ضمن تحقیق و بررسی درباره این موضوع، با ایرلاین های ماهان و هما گفت و گو کرده است و مطابق با برنامه خرید و وارد شدن هواپیما بحث طرح توسعه فرودگاه امام را طراحی و اجرا می کند تا همزمان با ورد هواپیماهای جدید زیرساخت های لازم آماده باشد.

    بر اساس رتبه‌بندی فرودگاه‌های خاورمیانه و قاره آفریقا به تفکیک درصد رشد اعزام و پذیرش مسافر در سال 2015 نسبت به سال 2014، فرودگاه امام خمینی(ره) با 19 درصد رشد در رتبه سوم، قرار گرفته است.

    منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

    برچسب ها