عصر خودرو

وزیر حمل‌ونقل و زیربنایی کره جنوبی خبر داد

توافق ایران و کره جنوبی برای افزایش پرواز‌های مستقیم به ۱۱ بار در هفته

عصر بازار- وزیر حمل‌ونقل و زیربنایی کره جنوبی خبر داد ایران و کره جنوبی توافق کرده‌اند که هفته‌ای ۱۱ پرواز مستقیم بین تهران - سئول برقرار شود.

توافق ایران و کره جنوبی برای افزایش پرواز‌های مستقیم به ۱۱ بار در هفته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، وزیر حمل‌ونقل و زیربنایی کره جنوبی اعلام کرد ایران و کره توافق کردند تعداد پروازهای خود را که هم اکنون 4 بار در هفته است به 11 بار در هفته افزایش دهند این اقدام با هدف کمک به افزایش همکاری‌های اقتصادی دوجانبه انجام می‌شود که بعد از رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران شرایط مناسبی مهیا شده است.

    بر اساس این گزارش، ایران و کره جنوبی همکاری‌های هوایی خود را بر اساس توافق سال 1998 پرواز 4 بار در هفته بین کره جنوبی و ایران برقرار است. این پروازها شامل پروازهای حمل مسافر و بار است. اوایل امسال دولت سئول مجوز پرواز به شرکت کُرین‌ایر که بزرگترین شرکت هواپیمایی این کشور است را صادر کرد.  در نشستی که روز گذشته و امروز بین مسؤولان دو کشور انجام شد این توافق حاصل شده است.

    وزیر حمل‌ونقل و زیربنایی کره اعلام کرد: قرار است شرکت‌های هواپیمایی که به مقصد تهران پرواز می‌کنند متنوع شود. این شرکت‌ها شامل اشیان‌ ایرلاین نیز خواهد شد.

    ما انتظار داریم این توافق باعث افزایش همکاری‌های اقتصادی و مبادلات فرهنگی بین دو کشور شود.

    تحلیلگران بازار می‌گویند پیش‌بینی می‌شود سالانه 40 هزار مسافر بین دو کشور سفر کنند.

    برچسب ها