عصر خودرو

نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه(۵۵)

بانک مرکزی باید با متخلفان قاطعانه‌تر برخورد کند

عصر بازار- رئیس کمیته شورای فقهی سازمان بورس معتقد است علی رغم کاهش سود تسهیلات و سپرده‌های بانکی هم چنان بانک‌ها و موسسات مالی‌ای هستند که در این مورد تخلفاتی دارند.

بانک مرکزی باید با متخلفان قاطعانه‌تر برخورد کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مصباحی مقدم در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در جمع خبرنگاران گفت: بانک مرکزی باید درباره مقابله با تخلف برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری قاطعانه‌تر برخورد کند. به طوری که متخلفان احساس کنند هرگونه تخلف از بخشنامه‌های ابلاغی بانک مرکزی هزینه های سنگینی برای آنها در بر خواهد داشت.

    وی تاکید کرد: بانک مرکزی می‌تواند در مواردی حتی هیئت مدیره بانک را تغییر دهد چرا که این تخلف‌ها بر روی بازار پولی و مالی ایران تاثیر سوء می‌گذارد.

    رئیس کمیته شورای فقهی سازمان بورس ادامه داد: متاسفانه با وجود کاهش نرخ سود بانکی برخی از بانک‌ها همچنان کارشکنی می‌کنند. بانک مرکزی باید در این مورد قاطعانه رفتار کند. با وجود همت هایی که بانک مرکزی برای کاهش سود بانک‌ها داشته برخی از بانک‌ها و موسسات اعتباری تحت عناوین مختلف هم اکنون سودهایی دریافت می‌کنند که چندان شفاف به نظر نمی‌رسد. بعضی از بانک‌ها با توجه به اینکه چند قسط از اقساط را به طور یک جا برداشت می‌کنند وقتی محاسبه می‌کنیم می بینیم که در واقع 27 درصد و حتی بیشتر از این مبلغ سود دریافت کرده‌اند که این موضوع نشان از تخلف است.

    برچسب ها