عصر خودرو

جزئیات رشد ۲۷ درصدی اعتبارات وزارت راه در بودجه ۹۵

مجوز انتشار۷۵۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه

عصر بازار- معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در بودجه ۹۵ گفت: اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در بودجه ۹۵ نسبت به بودجه مصوب سال گذشته رشد ۲۷ درصدی داشت.

مجوز انتشار۷۵۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، امیر امینی با تشریح جزئیات بودجه وزارت راه و شهرسازی در سال 95 بعد از ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی گفت: بودجه امسال بعد از تایید شورای نگهبان از سوی رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. رقم کل بودجه کشور حدود 980 هزار میلیارد تومان است که از این میزان 294 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت و مابقی آن بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حدود 213 هزار میلیارد تومان از این منابع اعتبارات هزینه‌ای، 57 هزار میلیارد تومان «اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای» و حدود 23 هزار میلیارد تومان نیز «اعتبارات تملک دارایی‌های مالی» است که مجموع بودجه این دو بخش اعتباراتی است که دولت در سرفصل عمرانی هزینه خواهد کرد؛ به عبارتی دولت حدود 80 هزار میلیارد تومان در سال جاری در حوزه عمرانی هزینه می‌کند.

    وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی وزارت راه و شهرسازی در سال 95 حدود 8 هزار و 100 میلیارد تومان است که 600 میلیارد تومان آن از جدول بودجه برای راه‌های روستایی اختصاص داده شده افزود: این در حالی است که این میزان در سال گذشته 6 هزار و 400 میلیارد تومان بود که از رشد 27 درصدی اعتباری وزارت راه و شهرسازی در بودجه 95 نسبت به بودجه مصوب سال گذشته حکایت دارد.

    آن طور که پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش داده، امینی با یادآوری اینکه از مجموع 6 هزار و 400 میلیارد تومان بودجه مصوب سال گذشته وزارت راه و شهرسازی فقط 2 هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافت گفت: اگر کل بودجه 8 هزار و 100 میلیارد تومان امسال وزارت راه و شهرسازی برای پروژه‌های عمرانی محقق شود رشد 400 درصدی نسبت به عملکرد سال گذشته خواهد داشت.

    معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه علاوه بر بودجه 8 هزار و 100 میلیارد تومانی، حدود 3 هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جاری در ردیف‌های متفرقه در نظر گرفته شده است ادامه داد: امیدواریم با ابلاغ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این اعتبارات را دریافت کنیم.

    وی اظهار کرد: در ظرفیت‌های بودجه سال 95 حدود 50 میلیارد دلار فاینانس در نظر گرفته شده که بیشتر ماهیت ملی دارد که می‌توان بخشی از این تسهیلات خارجی را برای پروژه‌های عمرانی راه و شهرسازی جذب کرد.

    امینی با بیان اینکه در بودجه سال 95 حدود 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین دولت و 10 هزار میلیارد تومان نیز با تضمین سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نفت، نیرو و سازمان‌های دارای «اعتبارات خودگران» اختصاص یافته است گفت: اعتبارات اسناد خزانه اسلامی سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان بود که در بودجه سال جاری به منظور پرداخت مطالبات پیمانکاران، مشاوران و تامین‌کنندگان تجهیزات به 7 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین در مجلس شورای اسلامی 10 هزار میلیارد تومان نیز برای تامین کسری تخصیص اسناد خزانه اسلامی که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی منتشر می‌شود، اختصاص یافت.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: امسال نیز همچون سال گذشته اختصاص 2 میلیون تن قیر در قانون بودجه 95 به تصویب رسید که 62 درصد از این میزان به وزارت راه و شهرسازی تعلق می‌گیرد با این تفاوت که ردیف هزینه‌ای آن در قانون بودجه پیش بینی شده است.

    وی اظهار کرد: سال گذشته در تبصره 5 قانون بودجه به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد تا برای پروژه‌های انتفاعی وزارت راه و شهرسازی اعتبارات ارزی تخصیص داده شود که هیچ شرکت و سازمانی نتوانست از این ظرفیت استفاده کند اما در سال جاری استفاده از منابع این صندوق فرصت مغتنمی برای پروژه‌های عمرانی خواهد بود که استان‌ها می‌توانند برای پروژه‌های راه و شهرسازی خود از این ظرفیت استفاده کنند.
     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها